کد خبر: 1040409
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
این روز‌ها رونمایی مستند بیجه؛ ساخته میکائیل دیانی سروصدای زیادی به راه انداخته؛ مستندی که به بازخوانی یک پرونده هولناک جنایی از اوایل دهه هشتاد می‌پردازد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: بیجه داستان قاتل سریالی پاکدشت است که بیش از ۱۷ کودک را مورد تجاوز قرار داده و پس از آن به قتل رسانده است.
مستند ساختاری روایی داشته و از ابعاد مختلف اجتماعی؛ جامعه‌شناسی؛ روان‌شناسی؛ کالبدی و محیطی به این پدیده نگاه می‌کند.
پرونده بیجه نشان از نارسایی‌های اجرایی و حکومتی در بخش‌های حاشیه‌ای کلان‌شهر‌ها دارد و مستند به نقد ضعف‌ها در بخش‌های مختلف اجرایی؛ اداری: قضایی؛ انتظامی و خدمات شهری می‌پردازد.
اما آنچه قابل توجه است؛ مستند ضمن نقد قوه قضاییه و نیروی انتظامی وقت؛ آیت الله رئیسی (معاون وقت قوه قضاییه) و قالیباف (فرمانده وقت نیروی انتظامی) را در جایگاه قهرمان می‌نشاند؛ قهرمان‌هایی که با ورود جدی به پرونده؛ هم آن را سریع به نتیجه می‌رسانند و هم با خاطیان آن در قوه قضاییه و نیروی انتظامی برخورد می‌کنند.
قالیباف و رئیسی در مقام مسئول اشتباهات زیردستان خود را می‌پذیرند و از مردم عذرخواهی می‌کنند و مردم پاکدشت با آغوش باز آن‌ها را می‌پذیرند.
مستند بیجه اگرچه ظاهرا در نقد ساختار ساخته شده است، اما در لایه دوم حتما مستندی است به نفع رئیسی و قالیباف چرا که مخاطب پس از تماشای آن این دو نفر را قهرمان جمع کننده غائله بزرگ اوایل دهه هشتاد می‌داند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
6
1
همه قبول دارن که جناب ایت ا…رئیسی بهترین ، شایسته ترین و اصلح ترین فرد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.
اما آیا نیمه خالی لیوان را هم دیده ایم؟
اگر به واسطه تبلیغات هیجانی جریان غربگرا چه مثبت و به احتمال خیلی زیاد منفی ….!!!همچون سال ۸۸،۹۲ و ۹۶ موجی شدید در لحظات آخر مانده به انتخابات و در هماهنگی با دشمن و برخی از مغرضان و مفسدان اقتصادی که هدفشان بیرون کشیدن آیت ا…رئیسی از قوه قضاییه و نفوذی های موجود در جریان اصولگرا که هدفشان تخریب این جریان ارزشی و اصالت آن است تا شرایط موجود در جریان اصلاحات را برای جریان اصولگرا رقم بزنند و دوباره همان اتفاق سال ۹۶ تکرار شود و آیت ا… رئیسی علارغم شایستگی و صلاحیت و اصلح بودن نتواند رای حداکثر مردمی را کسب نماید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا رسانه های معاند همچون بی بی سی و شبکه سلطنت طلب -من و تو- در بوغ و کرنا نمی کنند که منصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی در قوه قضاییه از دید اکثریت مردم شایستگی حضور در راس قوه مجریه را نداشته پس چطور به ریاست قوه قضاییه منصوب گردیده است؟!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار