کد خبر: 1040281
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
فصل جدید سریال گاندو برای پخش در نوروز پیش رو آماده شده است. با پخش این سریال امنیتی، شبکه ۳ سیما برخلاف روال رایج در اعیاد که سریال‌های کمدی و طنز از تلویزیون پخش می‌شود، یک مجموعه داستانی با موضوع جدی و امنیتی را روی آنتن می‌برد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با حذف سریال کمدی «بوتیمار»، شبکه ۳ سیما سریال جدیدی را برای پخش نوروزی انتخاب کرد. مجموعه جدیدی که این شبکه برای نوروز روی آنتن خواهد فرستاد، فصل دوم از سریال گاندو است که فعلاً با نام موقت «لوتی» معرفی شده است.

تغییر سریال کرونایی!

شبکه ۳ از مدت‌ها پیش سریالی کمدی را برای پخش نوروزی آماده می‌کرد. مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام، طنز اجتماعی بود که با قصه کرونا آغاز می‌شد. این سریال ابتدا «ویلا» نام داشت، اما در طول ساخت به «بوتیمار» تغییر نام داد. در این سریال مجموعه‌ای از بازیگران ثابت مجموعه‌های طنز تلویزیونی از حمید لولایی گرفته تا مرجانه گلچین حضور دارند. در معرفی کوتاه این مجموعه تلویزیونی بوتیمار آمده است: «بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد، اما آن هنگام که به رودخانه یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند... بوتیمار همیشه نگران فرداست» که عملاً هیچ توضیحی درباره داستان ارائه نمی‌کند. اما تهیه‌کننده آن در گفت‌وگویی، در مورد داستان این فیلم می‌گوید: «این سریال با کرونا شروع می‌شود، چون ما واقعه مهمی در کشور داشتیم که خیلی‌ها را هم از دست دادیم، از این رو کرونا را به قصه خود آورده‌ایم.» وی می‌افزاید: «در همین اوضاع کرونایی کاراکتر قصه فشار‌های اقتصادی زیادی را هم تحمل می‌کند و درگیر یک کلاهبرداری هم می‌شود و در نهایت پزشک به او توصیه می‌کند که برای آرامش به یک سفر برود.» بوتیمار با مشکلات متعددی از جمله ورود نیروی انتظامی و حذف برخی از سکانس‌های پلیسی مواجه بوده است و مشخص نیست چرا با وجود آنکه تا چند روز پیش این سریال به عنوان مجموعه نوروزی معرفی شده بود، به ناگاه رسانه‌ها از تغییر سریال نوروزی شبکه ۳ خبر می‌دهند.

«لوتی» همان «گاندو» است!

مهدی آذرپندار مدیر فیلم و سریال شبکه ۳ سیما در معرفی مجموعه‌ای که قرار است در نوروز از این شبکه پخش شود، گفته است: «لوتی تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیرو‌های داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.» به نظر می‌رسد سازندگان سریال گاندو برای دور ماندن از حواشی و حساسیت‌هایی که دور این سریال می‌گذرد، از عنوان موقتی «لوتی» استفاده کرده‌اند و «گاندو» در نهایت با اسم اصلی خود روی آنتن شبکه ۳ می‌رود. مسئله پنهان‌کاری باعث شده است که هیچ خبری از مراحل ساخت فصل دوم از سریال گاندو منتشر نشود و کلیت خبری که منتشر شده، از حضور امیریل ارجمند به عنوان بازیگر جدید سریال و فیلمبرداری سکانس‌هایی از آن در منطقه گرمدره تهران خبر می‌دهد.

چرا بازگشت «گاندو» می‌تواند مهم باشد؟

فصل اول سریال «گاندو» با پرداخت به یکی از مهم‌ترین پرونده‌های جاسوسی، یعنی بازداشت «جیسون رضائیان» و تبادل او، یکی از پربحث‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی را رقم زد که در داخل باعث دعوا‌های سیاسی شد و واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشت. این سریال بار دیگر قدرت جذب مجموعه‌های تلویزیونی با تم امنیتی را نشان داد که متأسفانه هیچ کدام از تولیدات بعدی نتوانستند به موفقیتی که گاندو رسیده بود برسند و حتی کار به لوث شدن فعالیت‌های امنیتی و مضحک شدن مسئله تأمین امنیت کشیده شد. اکنون بازگشت سریال گاندو می‌تواند از این نظر حائز اهمیت باشد که در صورت تجدید موفقیت فصل اول، بار دیگر سطح توقع و انتظارات بینندگان از مجموعه‌های داستانی تلویزیونی افزایش پیدا کند.

رقبای «گاندو»!

«جوان» در روز‌های آینده به مسئله سریال‌های نوروزی تلویزیون خواهد پرداخت، اما در موضوع گاندو و در صورتی که شبکه ۳ تصمیم خود را تغییر ندهد، می‌توان گفت که اولین و شاید مهم‌ترین رقیب گاندو برای نوروز پیش رو سریال «نون. خ» خواهد بود که فصل سوم از آن قرار است از شبکه یک سیما پخش شود. مجموعه «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، داستان زندگی خانواده نورالدین خانزاده است که یک کرد خانواده‌دوست است و علاوه بر مسئولیت نگهداری از خانواده و دخترانش، به عنوان معتمد محلی مسئولیت‌های اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارد. فصل دوم این سریال نیز مانند سریال «پایتخت» به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ناتمام باقی ماند و اکنون داستان این سریال در سومین فصل ادامه می‌یابد. «نون. خ» به دلیل پرداخت به جغرافیای ایران و برون‌رفت از فضای شهری تهران، با استقبال خوبی به خصوص در استان‌های کردنشین روبه‌رو شد و همین عامل باعث می‌شود که در نوروز نیز به احتمال زیاد اصلی‌ترین گزینه مردم برای تماشای تلویزیون باشد. گاندو برای آنکه نوروز را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید تلاش کند در رقابت با «نون. خ» مخاطب بیشتری جذب کند. پخش گاندو به دلیل تم امنیتی این سریال یک ریسک بزرگ برای نوروز به شمار می‌رود. اغلب سریال‌های نوروزی بنا به یک سنت ماندگار، مجموعه‌های کمدی و طنز هستند و ساختارشکنی شبکه ۳ برای پخش سریالی جدی با داستانی امنیتی، می‌تواند در صورت موفقیت به ذائقه‌سازی در مخاطبان نوروزی سیما منجر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار