کمربندی آران و بیدگل و اتصال به محور قم ؛ پروژه مهم زیربنایی شمال استان اصفهان
کد خبر: 1037648
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004LwG
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:
بهزاد شاهسوندی گفت: با اجرای پروژه کنار گذر آران و بیدگل و اتصال به محور قدیم قم–گرمسار، مسیر مسافرینی که قصد سفر به مشهد مقدس و همچنین استان های شمالی را دارند ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل ازپایگاه خبری راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد؛ این اداره کل در سالجاری پروژه‌های متعدد راهسازی و عمرانی را مورد بهره‌برداری قرارداده و برخی دیگر را در دست اجرا دارد که از این میان پروژه کمربندی آران و بیدگل و اتصال آن به محور قم یکی از طرح‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود. که در قالب سه پروژه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه کنار گذر آران و بیدگل و اتصال به محور قدیم قم–کاشان  به طول ۴۳ کیلو متر و عرض آسفالت ۷.۳۰ متر است اذعان داشت: ابتدای این محور از کمربندی پل دارالسلام کاشان شروع شده و تقریبا ۲ کیلومتر مانده به مشکات، به جاده قدیم کاشان–قم و پس از آن با احداث یک دستگاه پل تقاطع غیر همسطح به اتوبان کاشان-قم متصل می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر برای حدود ۲۸.۸ کیلومتر از این محور با هزینه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال عملیات راهسازی و روکش آسفالت انجام شده و بخشی از آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی خاطرنشان کرد؛ جهت تکمیل و بهره برداری کامل این مسیر نیاز به احداث ۱۶ دستگاه پل زیر گذر و روگذر است که در حال حاضر هفت دهانه از آنها انجام شده و مابقی نیز در حال طراحی و برآورد است.

شاهسوندی با بیان اینکه فرآیند مطالعه و برآورد حدود ۱۴.۲ کیلومتر مابقی این مسیر در دست اقدام است گفت؛ به لطف خدا پس از انجام مراحل قانونی فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار صورت خواهد گرفت. و پیش بینی می شود جهت تکمیل محور اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی هدایت ترافیک سنگین خودروهایی که از بنادر جنوب کشور از مسیر اردستان به سمت پایتخت و استانهای شمالی می‌روند و ساماندهی شهرکهای صنعتی متعدد در مجاورت شهرهای کاشان و آران و بیدگل را از اهداف اجرایی این پروژه بیان کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در توضیح ادامه این محور به پروژه کنارگذر آران و بیدگل و اتصال به محور قدیم قم–گرمسار اشاره کرد و اذعان داشت: این محور از تقاطع فولاد در محور کنار گذر آران و بیدگل جدا می‌شود و به سمت کویر مرنجاب، به محور گرمسار–تهران متصل می‌شود.

وی افزود: طول کل این محور ۱۰۷ کیلومتر بوده که ۴۲ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان است و در حال حاضر ۲۵ کیلومتر از آن عملیات راهسازی در حد اجرای سابگرید و بخشی از ابنیه فنی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال انجام شده است.

شاهسوندی گفت: متاسفانه به علت عدم تامین منابع مالی، پروژه متوقف مانده است. اما در حال حاضر مطالعات ما بقی مسیر در حوزه استان اصفهان به طول ۱۷ کیلومتر در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: به لطف خدا پس از انجام مطالعات، تعیین برآورد ریالی پروژه و تامین اعتبار، نسبت به فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با  اجرای این محور مسیر مسافرینی که قصد سفر به مشهد مقدس و همچنین استان‌های شمالی را دارند ۶۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده جهت احداث کنار گذر کاشان و اتصال به محور قدیم قم–کاشان اظهار کرد: طول این محور ۲۸ کیلومتر است که از تقاطع غیر همسطح دارالسلام شروع می شود و به صورت چهار خطه تا تقاطع محور مسیر ابوزید آباد به کاشان با کنار گذر آران و بیدگل بصورت مشترک بوده و بعد از آن به صورت چهار خطه جدا می‌شود. سپس از اراضی حاشیه خط راه‌آهن گذر کرده و به محور قدیم قم – کاشان اتصال داده خواهد شد.

شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر عملیات راهسازی هفت کیلومتر ازاین مسیر در انتهای محور (حد فاصل جاده یزدل تا محور کاشان قم)  با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال انجام و بخشی از آن نیز روکش آسفالت شده است. همچنین جهت تکمیل مابقی با توجه به اینکه مسیر از اراضی و مستحدثات شخصی و دولتی عبور کرده نیاز به آزادسازی دارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار