کد خبر: 1037395
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
ستاره پرتغالی یوونتوس با دبل در بازی حساس تیمش دو هدف مهم را محقق ساخت. کریس رونالدو پیروزی ۲ بر یک مقابل اینتر را به بانوی پیر هدیه داد تا راه‌راه‌پوشان در یک قدمی صعود به فینال جام حذفی ایتالیا قرار بگیرند. هدف دیگر، عبور از رکورد‌های دیگر گلزنان فوتبال بود تا رونالدو به تنهایی در صدر گلزنان فوتبال جهان قرار بگیرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیدار رفت نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا زمان خوبی بود تا شاگردان آندره پیرلو انتقام شکست چند هفته پیش را از اینتر بگیرند، البته تیم کونته در ابتدای بازی از یووه پیش افتاد ولی هنرنمایی‌های رونالدو برای بیانکونری همیشه مشگل‌گشا بوده است. کریس با زدن دو گل یک دبل به یادماندنی را برای خودش به ثبت رساند. اینتر که در سری آ باخت ۲ بر صفر را به یووه تحمیل کرده بود، سه‌شنبه شب شکستی تلخ را تجربه کرد تا برای بازی برگشت هفته آینده کار سختی در پیش داشته باشد. رونالدو در این بازی تعداد گل‌های زده‌اش را به عدد ۷۶۳ رساند. آمار و ارقام حاکی از این است که باید مهاجم پرتغالی را بهترین گلزن در تاریخ فوتبال دانست. طبق آمار رسمی پله اسطوره فوتبال برزیل و ژوزف بیکان اتریشی در مجموع بازی‌های باشگاهی و ملی هر یک ۷۶۲ گل به ثمر رسانده‌اند. با این حساب رونالدو یک بار دیگر رکورد جدیدی به نام خودش ثبت کرد و روماریو با ۷۴۰ گل و لیونل مسی با ۷۲۰ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

کریس رونالدو برای سبقت از بزرگان این رشته تلاش زیادی کرده است. او گلزنی در دنیای حرفه‌ای را از تیم اسپورتینگ لیسبون شروع کرد. ستاره پرتغالی با پیراهن این تیم باشگاهی تنها پنج گل زد. مقصد بعدی او منچستریونایتد بود، بازی در جمع شیاطین سرخ پله ترقی این بازیکن بود تا جایی که رونالدو به ستاره بزرگ دنیای فوتبال تبدیل شد. رونالدو در ۲۹۲ بازی که برای سرخپوشان انجام داد ۱۱۸ بار گلزنی کرد. انتقال از اولدترافورد به سانتیاگو برنابئو اوج قدرت‌نمایی رونالدو در مستطیل سبز بود. کریس طی سال‌هایی که با افتخار برای رئال به میدان می‌رفت ۴۳۸ بازی انجام داد و ۴۵۱ گل نیز به ثمر رساند. اگرچه نقل مکان این بازیکن از لالیگا به سری آ برای خیلی‌ها عجیب و دور از انتظار بود ولی رونالدو ثابت کرد تصمیم اشتباهی نگرفته و تاکنون ۸۷ گل برای یوونتوس زده است. علاوه بر بازی‌های باشگاهی گل‌های ملی را نیز باید به آمار این بازیکن اضافه کنید. کاپیتان تیم ملی پرتغال ۱۷۰ بازی ملی انجام داده و با ۱۰۲ گل ملی هم برای شکستن رکورد علی دایی می‌جنگد. از بین رکوردداران تنها لیونل مسی است که شانس رقابت با رونالدو را دارد.

گلزن اول یوونتوس در صفحه شخصی‌اش اشاره‌ای به رکوردشکنی جدیدش نکرد و تنها به برد تیمش واکنش نشان داد: «پیروزی بزرگی را مقابل اینتر کسب کردیم. ما نیاز داریم همیشه با این روحیه بالا بازی کنیم.» با این حال باشگاه رئال مادرید هنوز ستاره قدیمی‌اش را فراموش نکرده است. صفحه رسمی رئال برای رونالدو پیام تبریک فرستاد: «آقای گل تاریخ باشگاه ما به آقای گل تاریخ فوتبال بدل شد. به تو تبریک می‌گویم کریستیانو.» علاوه بر این روزنامه مارکا نیز در گزارشی ویژه به رکوردشکنی رونالدو پرداخت. به نظر می‌رسد مادریدی‌ها هنوز رونالدو را بازیکن این تیم می‌دانند نه یوونتوس.

با اینکه کریس از رکوردشکنی و نقش مهمش در برد یوونتوس خوشحال بود، پیرلو ترجیح داد ریسک نکند و با تعویض ستاره‌اش در دقایق پایانی بازی به او استراحت دهد. این تعویض اگر چه به مذاق رونالدو خوش نیامد، اما سرمربی یوونتوس به شدت از تصمیمش ابراز رضایت کرد: «این طبیعی است که در اینگونه بازی‌ها به میدان برود، دلش می‌خواهد تا آخر بازی و به تیم کمک کند، اما هیچ بندی در قرارداد رونالدو وجود ندارد که بگوید نمی‌شود او را تعویض کرد. او می‌داند که یک بازیکن بسیار مهم و حیاتی برای ماست، اما برای اینکه نفسش جا بیاید، باید همیشه در اوج باشد. پس از انتقاداتی که از او شد، با نمایشی که داشت این موضوع را ثابت کرد. او نمی‌توانست کاری بهتر از این کند.» پیرلو اصلاً دوست ندارد ستاره تیمش به دلیل خستگی مصدوم شود، ضمن اینکه دیدار روز شنبه یووه – رم نیز حساسیت زیادی دارد و همه منتظر درخشش دوباره رونالدو و صعود یووه به رده سوم جدول سری آ هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار