کد خبر: 1037025
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
با حضور معاون خادمیاری آستان قدس رضوی؛
آئین تکریم و معارفه دبیر جدید کانون های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون خادمیاری و کانون های خدمت آستان قدس رضوی در شهرکرد برگزار شد.
رحیمی

به گزارش جوان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، معاون خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی  و دیگر مسئولان استانی آئین تکریم و معارفه دبیر جدید کانون های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این مراسم ضمن اشاره به اهداف نورانی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آستان قدس رضوی اقدامات و حرکات موثری به اقتضای شرایط در نظام به وجود آورده که ماندگار است و به برکت حکومت اسلامی نتایج اقدامات این آستان بیشتر نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و فکرسازانه آستان قدس رضوی، افزود: شرایطی برای رسیدن به اهداف مکتب رضوی فراهم شد که ولایی زیستن و اندیشیدن انسان‌ها که امر مهمی است بیش از پیش مشهود و مشخص شود و یکی از بهترین کارکردهای انقلاب این است که آستان قدس رضوی توانست در نظام اسلامی کارا باشد و به مردم سراسر کشور خدمت کند. همین نگاه منجر به حضور بیشتر خادمیاران در استان‌ها و ایجاد دفاتر نمایندگی شد.

امام جمعه شهرکرد گفت: هر کاری در ابتدا دچار فراز و نشیب‌ها و ضعف و قوت‌هایی می‌شود که جهت رفع آن‌ها باید چابک‌سازی و ساختارمندی به منظور افزایش کارایی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: دوهزار خادمیار در استان جذب و سازماندهی شده و طرح خادمیاری از ابتکارات بسیار خوب است که باید از ظرفیت و توانایی افراد مختلف در آن استفاده بهینه شود.

معاون خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی، در این مراسم با اشاره به روند تغییرات ساختار آستان و نحوه ثبت خادمیاران رضوی، گفت:  خادمیاران رضوی یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمند و مناسب در استان‌ها می باشد.

وی خدمت رسانی خادمیاران رضوی در شهرها و روستاهای مختلف علاوه بر کشیک در آستان قدس رضوی را یادآوری کرد و  افزود: بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سامانه خادمیار رضوی ثبت نام کرده اند.

عصارنیا، گفت: تا امروز تنها ۳۰ درصد از خادمیاران برای کشیک به حرم مطهر آمده‌اند و ۷۰ درصد در شهرهای خودشان فعال هستند و تاکنون موفق به حضور خادمی در حرم رضوی نشده‌اند که نشان دهنده آن است که انگیزه اصلی کسانی که خادمیار می‌شوند خادمی در حرم نیست، بلکه خدمت در هر نقطه و شهر و روستا به نام امام رضا علیه‌السلام را برای خود افتخار می‌دانند.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت نذورات در حرم رضوی ویژه استان‌ها خبر داد و گفت: مردم در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه نذورات خود را هم به نیت هزینه شدن در  حرم مطهر رضوی و هم  این‌که به نیت حرم مطهر واریز شود، اما برای محرومین در شهر و روستا خودشان هزینه گردد، واریز کنند.

عصارنیا خاطرنشان کرد: طبق آماری که تاکنون گرفته‌شده است ۹۰ درصد نذوراتی که مردم به سامانه ثبت نذورات حرم رضوی اهدا کرده‌اند با  نیت این‌که پول برگردد و برای محرومین شهر خودشان هزینه بشود، هست که این نشانه می‌دهد چه از لحاظ نذورات و چه خادمیاری ظرفیت‌هایی عظیمی در شهرها و روستاها فراهم است.

دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به ثبت  ۲ هزار خادمیار رضوی استان در سامانه گفت: بیش از نیمی از این خادمیاران از افراد تحصیل کرده و با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا هستند که در مناطق مختلف استان به خدمت‌رسانی مشغول بودند.

بهروز مردانی‌نژاد با انتقاد از بسته شدن سامانه ثبت خادمیار رضوی در طی یک سال اخیر گفت: اگر این روند ثبت خادمیاران در این سامانه متوقف نشد بود با توجه به استقبال و تقاضاهای پی‌درپی قطعاً تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر خادمیار رضوی در استان داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی بودن هیچ‌گونه ادعا و توقعی در جای‌جای کشور ازجمله مناطق سیل‌زده که در طول این چند سال اخیر کشور با آن مواجه بود و عرصه‌های دیگر خدمت‌رسانی کردند.

دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی استان از فعال شدن  ۲۴ کانون تخصصی در استان ازجمله کانون قرآن، بهداشت و درمان، اعزام سفر اولی هال به مشهد و کانون خواهران در طول چهار سال اخیر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: از شاخص‌ترین  فعالیت‌های این کانون‌ها می‌توان به ترمیم ۴ هزار و ۲۰۰ دندان در مناطق محروم، اعزام ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زائر اولی درحالی‌که سهمیه استان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده اشاره کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حجت پناه، دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان در ادامه این جلسه تبدیل شدن دفتر خدمات رضوی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی را مهم دانست و گفت:  با این تغییر و تحولات قطعاً سیستم فعالیت در شهرها تقویت خواهد شد و درصدد سهولت در روند خادمیاری هستیم لذا در همین راستا مسئولیت‌ها و گزینش خادمان به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد.

وی در پایان گفت: فلسفه حضور ما در این بخش خدمت به خادمان امام رضا(علیه السلام) و در کل خدمت زائران این امام رئوف خواهد بود که با حمایت بیشتر مسئولان و مردم ادامه پیدا می‌کند و کانون‌ها باقدرت بیشتر کار خواهند کرد.

در این مراسم که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، حجت‌الاسلام ابراهیم حجت پناه به عنوان دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان معرفی شد و با اهدای لوحی از فعالیت‌ها و زحمات بهروز مردانی‌نژاد تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر