کد خبر: 1036120
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
ایمپلنت دندان به میله ی باریکی گفته می شود که برای دندان های از دست رفته و یا آسیب دیده جایگزینی بسیار مناسب بوده و در داخل استخوان فک فرد بیمار قرار می گیرد. جنس این میله ی باریک از تیتانیوم خالص است که همین تیتانیوم سبب می شود تا ایمپلنت.....

رپورتاژ آگهی/ ایمپلنت دندان چیست؟ایمپلنت برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی نامناسب است؟

ایمپلنت دندان به میله ی باریکی گفته می شود که برای دندان های از دست رفته و یا آسیب دیده جایگزینی بسیار مناسب بوده و در داخل استخوان فک فرد بیمار قرار می گیرد. جنس این میله ی باریک از تیتانیوم خالص است که همین تیتانیوم سبب می شود تا ایمپلنت سازگاری لازم را با سلول های بدن داشته باشد. ایمپلنت برای افرادی که به دنبال راهی دائمی و همیشگی برای جایگزین کردن دندان های طبیعی خود هستند بسیار مناسب می باشد.

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

درصورتی که فردی بخواهد دندان های خود را ایمپلنت نماید باید یک سری شرایط داشته باشد، از جمله شرایطی که برای انجام ایمپلنت ضروری هستند عبارتند از:


داشتن لثه های سالم: فردی که قصد دارد دندان های خود را ایمپلنت کند حتما باید از لثه های سالمی برخوردار باشد چرا که وجود لثه ی سالم سبب حمایت از ایمپلنت ها می شود. گاهی اوقات مشاهده می شود برخی از افراد با وجود مشکلات لثه اصرار دارند تا اقدام به ایمپلنت نمایند و پس از انجام این کار ناموفقی ایمپلنت را در چنین شرایطی متوجه می شوند.
داشتن نظافت فردی و توجه به بهداشت و سلامت دهان و دندان: برای انجام ایمپلنت فرد باید از لحاظ بهداشتی به دهان و دندان های خود توجه و رسیدگی زیادی داشته باشد. اگر می خواهید طول عمر ایمپلنت های دندانی خود را افزایش دهید حتما باید به طور منظم دندان های خود را مسواک زده و از نخ دندان نیز کمک بگیرید. علاوه بر بهداشت روزانه فردی که دندان های خود را ایمپلنت می کند حتما باید هر چند وقت یک بار نزد دندان پزشک خود مراجعه نماید.

ایمپلنت دندان چیست؟ایمپلنت برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی نامناسب است؟

                              ایمپلنت دندان

داشتن استخوان کافی در فک: افراد برای اینکه بتوانند دندان های خود را ایمپلنت نمایند باید در فک خود استخوان کافی داشته باشند تا ایمپلنت بتواند به طور ثابت در جای خودش باقی بماند. البته افرادی که استخوان کافی در فک خود ندارند نیز می توانند اقدام به ایمپلنت کنند اما پیش از آن نیاز دارد تا پیوند فک استخوان انجام دهد.
به طور کلی علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد افرادی که می خواهند اقدام به کاشت دندان های خود نمایند در کنار اینکه باید از سلامتی مناسبی برخوردار بوده و به بیماری هایی همچون دیابت و... نباشند، بلکه باید از مصرف سیگار، الکل و... خودداری کنند در غیر این صورت ایمپلنت آن ها موفق نخواهد بود.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

هر یک از افرادی که دارای شرایط زیر باشند نمی توانند از ایمپلنت بهره مند شوند:


افرادی که سن کمی داشته و فک استخوانشان هنوز درحال رشد است
افرادی که سیگاری هستند و یا به هرگونه مواد مخدر، الکل و... اعتیاد دارند
بانوان حامله و یا شیرده
افرادی که مبتلا به بیماری های خاص بوده و تحت پرتو درمانی هستند
افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، نقص ایمنی و...
همچنین افرادی که دارای عاداتی غلط همچون دندان قروچه هستند نیز نمی توانند از ایمپلنت بهره مند شوند.

عوارض ناشی از ایمپلنت دندان

ایمپلنت کردن دندان ها با آنکه تاثیر بسزایی در لبخند و چهره ی افراد داشته و سبب می شود تا فرد دندان هایی صاف،یکدست و زیبا داشته باشد اما متاسفانه عوارضی را نیز به همراه دارد:

بروز واکنش های آلرژیک

از آنجایی که در ایمپلنت ها از تیتانیوم و یا سایر فلزات استفاده می شود ممکن است فرد به این فلزات حساسیت کرده و سبب بروز واکنش های آلرژیک در بیمار شود. اگر شما نیز دندان های خود را ایمپلنت کرده و با نشانه هایی همچون احساس خارش در لثه ها، تحلیل لثه ها و یا تب داشته باشید بهتر است با متخصص ایمپلنت خود مشورت نمایید چرا که این نشانه ها ممکن است علائم بروز حساسیت های آلرژیک در شما باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟ایمپلنت برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی نامناسب است؟

                    عوارض ایمپلنت دندان

بروز عفونت در ناحیه ای که ایمپلنت کاشته شده است

یکی دیگر از عوارضی که ایمپلنت کردن دندان ها دارا می باشد احتمال بروز عفونت در محل کاشت ایمپلنت می باشد که فرد بیمار یا در حین جراحی به آن مبتلا شده و یا بعد از جراحی دچارش می شود. همچنین درصورتی که فرد پس از کاشت ایمپلنت بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت نکرده و یا سیگار بکشد، احتمال ابتلا به عفونت در وی افزایش می یابد.

کبود شدن اطراف محل کاشت ایمپلنت

کبود شدن اطراف محل ایمپلنت طبیعی بوده و تقریبا در تمامی افراد این اتفاق می افتد. البته باید گفت که این کبودی ها به طور موقت بوده و با ترمیم یافتن لثه های بیمار، کبودی ها نیز به مرور زمان ناپدید می شوند.

مراقبت از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ها نیاز به توجه و مراقبت ویژه ای دارد تا بتواند به طور مناسبی عمل کرده و طول عمر خوبی داشته باشد:

دندان های خود را روزانه به صورت دو مرتبه مسواک بزنید
روزانه در کنار مسواک زدن حتما از نخ دندان نیز کمک بگیرید
هر شش ماه یک بار برای چکاپ ایمپلنت های خود نزد دندان پزشک مراجعه کنید
از سیگار کشیدن بپرهیزید

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار