کد خبر: 1035515
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره رونمایی از محصولات جدید دارویی در شهرک صنعتی دارویی برکت توضیحاتی داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اکبر برندگی مدیرعامل گروه دارویی برکت در آیین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل، مواد اولیه و دارو‌های ایورمکتین اظهار کرد: مکمل دارویی موکوسیل که برای بهبود تحریک عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر بوده و تاثیر بسیاری برای بهبود بیماری کووید ۱۹ دارد با ظرفیت سالانه ۱٠٠ میلیون قرص تولید خواهد شد.

برندگی گفت: با تولید این مکمل دارویی سالانه ۷۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه با تولید داروی ایورمکتین که برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ تولید شده با تولید سالانه بیش از ۲٠٠ میلیون عدد قرص سالانه ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت، ادامه داد: با افزایش تولید ماده اولیه دارویی اتورواستاتین کلسیم که در کاهش چربی خون موثر است تولید سالانه از ۲۰ هزار به ۶۰ هزار کیلوگرم می‌رسد.

برندگی گفت: همچنین دیگر ماده اولیه که با افزایش تولید آن روبرو هستیم، لوزارتان پتاسیم است که از ۱۰ هزار به ۴۰ هزار کیلوگرم افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه این تولید نیز برای درمان فشارخون و بیماری‌های قلبی موثر است، گفت: ماده اولیه دارویی سیتالوپران نیز که در درمان افسردگی موثر است که افزایش تولید آن از ۵ هزار به ۱۵ هزار کیلوگرم می‌رسد.
برندگی بیان داشت: در مجموع بیش از ۱٠ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه بیزوپرولول فورمارات، پرگابالین و اندانسترون هیدروکلراید نیز دیگر دارو‌هایی هستند که به منظور درمان قلب و عروق، درد و صرع و تهوع واستفراغ تولید شده است، افزود: در مجموع با تولید آن حدود سه میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

او بیان کرد: این تولیدات دارویی توسط سه شرکت بالک البرز، ایران دارو و البرز دارو در ساوه، قزوین و یافت آباد تهران تولید می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار