کد خبر: 1034015
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
همایش ملی تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری ۹۹ بدون احتساب سهمیه روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن عرفان و به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش «ایثار»، مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده گفت: حاج قاسم سلیمانی از نخبگان سرآمد کشور در همه زمینه‌ها بودند و زیباترین تعریف درباره ایشان را مقام معظم رهبری با عنوان «مکتب سلیمانی» به کار بردند. امیدواریم نخبگان علمی کشورمان در انجام رسالت بسیار سنگین خود و تأسی به پدران عزیز ایثارگر خود که عصاره و تجلی همه آن در مکتب سلیمانی است، موفق و سربلند باشند.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به جایگاه رفیع علم در آموزه‌های دینی، تربیتی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط مهم تمرکز و توجه در آیات و روایات و حتی آموزه‌های اجتماعی ما موضوع ارزش‌گذاری به علم و تربیت است. علم در آموزه‌های اسلامی از موضوعاتی است که نه مرز جغرافیایی، نه مرز جنسیتی و نه محدودیت سنی و زمانی دارد و تنها موضوعی است که انسان از زمان تولد تا لحظه مرگ به عنوان یک فریضه واجب دنبال می‌کند.


معاون رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود گفت: منظور آموزه‌های دینی و تربیتی ما از علم، علم مبتنی بر ارزش‌های انسانی است که موجب رشد، کمال، بصیرت و شناخت انسان می‌شود. بسیار مفتخر و خرسندیم که شما فرزندان عزیزمان را بر قله‌های علم می‌بینیم. روزی پدران شما از مرزهای دینی و عقیدتی و ملی کشور دفاع کردند و امروز این رسالت سنگین برعهده شما فرزندان عزیز ملت است که از مرزهای علمی کشور محافظت کنید.
اوحدی در ادامه ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به‌عنوان منشور چله دوم انقلاب اسلامی، گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر موجب غرور و افتخار بنیاد شهید و ایثارگران هستند. امروز از بهترین روزهای زندگی ما است زیرا کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی داوطلبان شاهد و ایثارگر در آزمون سراسری نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است که اتفاق بسیار بزرگی است. افتخار می‌کنیم که 9000 ایثارگر عزیز ما بر اساس شاخص‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای رتبه نخبه، سرآمد و پیشتاز هستند و بیش از 800 نخبه دارای مقالات بین‌المللی یا کشوری و اختراع هستند.


وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که از 10 نفر پذیرفته شده در آزمون تخصصی و مهم جامع دستیار پزشکی دو نفر متعلق به جامعه ایثارگری هستند.


منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تجلیل رتبه‌های برتر علمی جامعه شاهد و ایثارگر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران را اقدامی شایسته خواند و گفت: تقدیر و معرفی چهره‌های علمی و جوانان خانواده شاهد و ایثارگر که در عرصه علم درخشیده‌اند، بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است.
وی با تأکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در همه عرصه‌های علمی حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: جوانان عزیز ما سرمایه‌های بزرگ این عرصه به حساب می‌آیند و باید عرصه‌های مهم علمی و مدیریتی کشور به دست جوانان با کفایت مانند همین فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر سپرده شود.
وزیر علوم و تحقیقات در ادامه با اشاره به نقش شهدای دانشجو، اساتید و جامعه دانشگاهی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، گفت: در جریان پیروزی انقلاب و بعد از آن در هشت سال دفاع مقدس، چهره‌های بسیار زیادی از شخصیت‌های مهم علمی و دانشگاهی داشتیم که در کنار علم، برای حفظ مرزها و ارزش‌های کشور اسلامی تلاش کردند. شاهد آن تعداد قابل توجه شهدای دانشجو و اخیراً شهدای هسته‌ای ما هستند که پیشتازان عرصه علم و هم جهاد بودند.
وی در پایان تجلیل و تقدیر از تلاش‌گران علمی، به‌ویژه در جامعه شاهد و ایثارگری را مثبت و ارزشمند توصیف کرد و افزود: اینکه این عزیزان بدون استفاده از سهمیه ایثارگری که حق مسلم آنها است چنین موفقیتی کسب کرده‌اند، بسیار ارزشمند و موجب افتخار است البته این سهمیه‌ها راهی برای جبران حداقلی از ایثاری است که خانواده این عزیزان انجام داده‌اند و موجب محدودیت‌ها و سختی‌هایی در زندگی عادی این عزیزان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و رشد و تعالی این عزیزان گفت: تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 و قبل از شروع جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی (ره) ناشی از دوراندیشی و تدبیر ایشان بود.


وی با تأکید بر لزوم توجه همه‌جانبه مسئولین به فرزندان شهدا و ایثارگران، افزود: با دانایی و توانایی امکان ایجاد رشد و تعالی در جامعه ممکن خواهد شد که پرچم این مسیر سخت را باید فرزندان شهدا با دانش و تذهیب و معنویت به دوش بکشند.


سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید وزوایی، شهید احمدرضا احدی، شهید علم‌الهدی و تعداد زیادی از شهدا رتبه‌های برتر آزمون سراسری دوره‌های مختلف را کسب کردند، گفت: این‌ شهدای عزیز از نخبگان جامعه اسلامی بودند و در همان دهه اول انقلاب سنگر علم را حفظ و حراست کردند.


وی تجلیل از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری جامعه شاهد و ایثارگر در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران توفیق بزرگ خواند و افزود: در آزمون سراسری سال جاری 187 نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر رتبه سه‌رقمی و ۲۱ نفر خارج از سهمیه رتبه دورقمی کسب کرده‌اند که به معنی امتداد راه شهدا و پویایی، زنده‌نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علی‌رغم دشمنی‌های استکبار است.
احمد امیرآبادی فراهانی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری این همایش ملی، گفت: جامعه ایثارگران به خود می‌بالد که چنین فرزندان مستعدی را پرورش داده است.
وی استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون‌های علمی کشور را حق مسلم این عزیزان دانست و افزود: اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی افزایش این سهمیه باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی آن خواهند بود و البته با هرگونه کاهشی در این سهمیه‌ها مخالفت خواهیم کرد.


در پایان این مراسم از «وانیا نصر» رتبه 7 گروه هنر، «سید محمد سجاد حسینی‌شریف» رتبه 12 گروه علوم تجربی، «محمد مهدی اسمعیلی» رتبه 22 گروه علوم انسانی، «احمد فغان‌پور‌گنجی» رتبه 25 گروه علوم انسانی، «سارینا زارع» رتبه 34 گروه زبان‌های خارجی، «فرزانه گشانی» رتبه 41 گروه علوم انسانی، «امین قربانی آشتیانی» رتبه 45 گروه علوم انسانی، «مهلا وجدانی» رتبه 46 گروه علوم تجربی، «محمدحسین شکری» رتبه 49 گروه علوم انسانی، «فاطمه فرجی گله‌کلائی» رتبه 49 گروه علوم تجربی، «امین دوست‌احدی» رتبه 53 گروه علوم تجربی، «آبتین شریفی» رتبه 58 گروه هنر، «فاطمه لطفی» رتبه 60 گروه علوم انسانی، «محمد خلفی» رتبه 77 گروه علوم ریاضی و فنی، «نیکی بخشنده‌پور» رتبه 80 گروه هنر، «سیده زهرا سیدی» رتبه 81 گروه علوم تجربی، «سارینا زارع» رتبه 86 گروه علوم تجربی، «درسا کاتب» رتبه 90 گروه هنر، «سیده لعیا فرهی» رتبه 92 گروه علوم انسانی و «سید اسماعیل جعفری شیاده» رتبه 95 گروه زبان‌های خارجی تقدیر شد.


در این مراسم از خانواده شهید «سید حسین علم‌الهدی» در سالروز شهادت این شهید نخبه تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار