کد خبر: 1031898
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ورود مجلس به موضوع دستمزد‌های نجومی بازیگران، به این مسئله اشاره کرد که صداوسیما نباید پول بیت‌المال را صرف کشیدن ناز سلبریتی‌ها کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم باید منتظر این باشیم که مدیران تلویزیون بابتِ آگهی‌های آزاردهنده خودشان یا پررنگ شدن اسپانسرها، به رسانه‌ای‌ها بگویند ما بودجه نداریم و مضطرّیم به تأمین بودجه‌مان از طرف کار‌های مشارکتی و ورود بازرگانی و آگهی‌های تبلیغاتی به تسنیم گفت: در خصوص بودجه صداوسیما باید به این نکته اشاره کنم که متأسفانه از قرار معلوم تصوری که مسئولان دولت هنگام نگارش بند‌های مربوط به بودجه رسانه ملی از صداوسیما داشته‌اند، چندان تصور دقیقی نبوده است و در محاسبات خود این دستگاه فرهنگی عریض و طویل را در حکم یک بنگاه تبلیغاتی یا واحد بازرگانی و روابط عمومی شرکت‌های تجاری در نظر گرفته‌اند. مردم که نباید جورِ نگاه نادرست دولت به دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صداوسیما را بکشند. با مردم که ملاقات می‌کنیم، مکرراً از ازدیاد تبلیغات در صداوسیما گلایه می‌کنند. خب اینجا نقش مجلس مهم است. ما به عنوان کمیسیون فرهنگی مجلس اراده کرده‌ایم که به سهم خود مانع تبدیل صداوسیما به یک محفل تجاری- تبلیغاتی شویم چراکه بودجه نامناسب، مقدمات جولان اسپانسر‌ها را فراهم می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اسپانسر‌ها که جولان بدهند، پس از مدتی حتی بر محتوای برنامه‌ها هم مسلط می‌شوند و می‌گویند حالا که پولش را ما می‌دهیم، پس ما هم باید تعیین کنیم که چه چیزی پخش شود و چه چیزی پخش نشود. آن وقت چه کسی پاسخگو است. می‌خواهیم مقابل تجاری‌سازی یک نهاد فرهنگی بایستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص بحث دستمزد‌ها نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم، این است که متأسفانه در سال‌های گذشته در خلأ نظارت مستمر و کارآمد بر هزینه‌هایی که در شبکه نمایش خانگی صرف می‌شد، ما شاهد ورود پول‌هایی کثیف به این حوزه بودیم که عده‌ای تلاش می‌کردند با هزینه این مبالغ در حوزه فرهنگ و هنر برای خود اعتباری دست و پا کنند که از این اعتبار به عنوان پوششی برای فعالیت‌های خود استفاده کنند. این نهاد عمومی که نباید تمام توانش را صرف فربه‌شدن سلبریتی‌ها و برخی برنامه‌سازان که توقعات نجومی دارند، بکند. صداوسیما نباید پول بیت‌المال را صرف کشیدن ناز سلبریتی‌ها کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار