کد خبر: 1030561
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
دراتاق بازرگانی استان اصفهان مطرح شد،
در نود و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ، استاندار اصفهان بر ضرورت ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان عباس رضایی، استاندار اصفهان بر ضرورت ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه می تواند سرآغاز اتفاقاتی مبارک در اصفهان باشد. 

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان را بسیار قابل تامل دانست و خواستارهمراهی دستگاه های حاکمیتی  با بخش خصوصی برای ورود به این حوزه شد.

جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ارایه گزارشی در خصوص پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی پرداخت.

وی این جشنواره را یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین رویداد کارآفرینی کشور دانست و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری وکسب و کارهای دانش بنیان از اهداف اولیه این جشنواره بود ولی با توجه به شناخته شدن موضوع علم و فناوری در کشور ووجود 44 پارک علم و فناوری، در سالجاری جشنواره بر برقراری تعامل شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاران، جذب سرمایه و تقویت این شرکت ها از لحاظ توسعه بازار، متمرکز شد. قیصری معرفی شرکت های استارتاپی و مجموعه های دارای فناوری قابل ارزش را تمرکز اصلی بخش غیرمسابقه ای این جشنواره بیان و تاکید کرد: طی نشست ها و نمایشگاه های مجازی، ساز و کارمذاکره صاحبین این کسب و کارهای نوپا با سرمایه گذاران فراهم شد.

قیصری افزود: از 501 طرح ارایه شده به بخش مسابقه ای جشنواره، 97 طرح انتخاب و 48 طرح نیز به مرحله فینال راه یافتند. که 16 طرح نهایی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.  رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان زمینه های تخصصی ارایه شده در مذاکرات دوجانبه استارتاپ ها و سرمایه گذاران را شامل حوزه های کشاورزی،فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فراورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و وسایل ملزومات و تجهیزات پزشکی بیان کرد.

 وی تصریح کرد: تاکنون 7سرمایه گذاراز استان های تهران و خراسان در 12 طرح سرمایه گذاری نموده اند و مشارکت استان اصفهان در این حوزه بسیار ضروری است.

قیصری برضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صندوق های ریسک پذیرو پژوهش و فناوری اصفهان تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاریها منجر به رشد شرکت های نوپا و اشتغالزایی خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار