کد خبر: 1029754
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینما:
تهیه‌کننده و کارگردان سینما ضمن گلایه از برخی اهالی سینما و هنر که می‌ترسند در مورد ترور شهید فخری‌زاده حرفی بزنند، می‌گوید: این شهید دانشمندی است که دنیا پی به بزرگی و جایگاهش برده است، اما انگار برخی همکاران ما همچنان نمی‌خواهند بفهمند.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و واکنش طیف‎های مختلف از جمله هنرمندان به آنا گفت: فردی مثل شهید فخری‌زاده عصاره این مملکت هستند و ربطی به دولت و حکومت هم ندارند. این‌ها چهره‌هایی ممتاز و برای ابدیت هستند. امثال او دست‌کمی از دانشمندان بزرگ دنیا مثل ادیسون و ... ندارند. وی افزود: متأسفم که بگویم افراد نادان و احمقی در میان همکاران هنری ما چنین شخصیت‌هایی را به این خط فکری و آن دیگری ربط می‌دهند و انگار می‌ترسند پیامی درباره مقام و شهادت او منتشر کنند. در حالی که یکی مثل این دانشمند شهید پشتوانه امنیت ایران هستند. مملکت ما ۴۰ سال است تحت تحریم و این چندساله که دیگر مافوق تحریم است، اگر مملکت ما سقوط نکرده به خاطر امثال فخری‌زاده‌هاست.

کارگردان فیلم سینمایی «مستانه» یادآور شد: اگر یک کشور مثلاً کشوری اروپایی را به اندازه ما تحریم می‌کردند، از ریشه از هم می‌پاشید، چه برسد به کشور‌های منطقه که تکلیفشان مشخص است، با این حال متأسفانه از نادانی برخی از رفقای هنرمند ماست که انگار نمی‌خواهند مثلاً وسط میدان بیایند و ابراز عقیده کنند. امثال شهید فخری‌‎زاده در دسته این حزب و آن حزب سیاسی نمی‌گنجد. فرحبخش با خطاب قرار دادن سلبریتی‌‎ها اظهار داشت: این شهید دانشمندی است که دنیا پی به بزرگی و جایگاهش برده است، اما انگار برخی از همکاران ما همچنان نمی‌خواهند بفهمند. همچنین در ادامه واکنش‌ها به ترور شهید فخری‌زاده اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، خواستار محکوم کردن ترور وحشیانه شهید محسن فخری‌زاده و شهید قاسم سلیمانی و انتخاب کمیته‌ای برای اعلام کشور عامل این جنایت شد. در بخشی از متن این نامه آمده است: «ترور، مخالف اهداف بشردوستانه سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشر است. متأسفانه شاهد ترور دانشمندان تراز اول در علوم هسته‌ای هستیم و پیش‌تر نیز سردار سلیمانی مورد هجوم و ترور وحشیانه قرار گرفت، سکوت برخلاف تعهدات و قوانین سازمان ملل است. تهیه‌کنندگان سینمای ایران همراه با دیگر هنرمندان و مردم کشورمان خواهان محکوم کردن این اقدام وحشیانه هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار