کد خبر: 1029414
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
پیکر مطهر شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه هفتم آذر ماه به دست عوامل تروریست موساد به شهادت رسید، ظهر دیروز در آستان امامزاده صالح تجریش و در کنار همسنگر خود، شهید مجید شهریاری دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان که در سال ۸۹ از سوی موساد ترور شد، آرام گرفت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری‌ها، مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با حضور مقامات کشوری و لشکری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این مراسم که خانواده شهید فخری زاده، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل ارتش، فرمانده کل سپاه، وزیر دفاع، فرمانده نیروی قدس سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند، مهدی رسولی مداح اهل بیت به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت. در ادامه، حاضران به امامت رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی وزارت دفاع بر پیکر دانشمند شهید هسته‌ای نماز اقامه کردند و پیکر مطهر به‌منظور تدفین به امامزاده صالح تهران منتقل و در صحن این امامزاده در جوار شهید مجید شهریاری، دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان به خاک سپرده شد. پیش از این پیکر شهید فخری‌زاده طی روز‌های گذشته، در مشهد و قم در حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز حرم مطهر امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز تشییع شده بود.

هیچ جنایتی را بی پاسخ نمی‌گذاریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فخری‌زاده طی سخنانی با بیان اینکه ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان راسخ ادای حق بست و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید، گفت: این شرف و آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید عزیز که عاشق شهادت بود صمیمانه تبریک عرض می‌گویم؛ فقدان او برای همه ما جانکاه است و این فقدان را به همه ملت ایران و جامعه علمی، دفاعی و هسته‌ای کشور تسلیت عرض می‌کنم.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص و گمنام بود ریخته نشده بود، چه بسا در گمنامی از دنیا می‌رفت، اما امروز شهید عزیز ما که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردان و همکاران خود بود، به همه جهان معرفی شد، از امروز او یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند یک الگوی دیگر به نام شهید فخری‌زاده دارند و می‌توانند در علم، تلاش، اخلاص و زندگی و ... به او تأسی کنند. وزیر دفاع با تأکید بر اینکه دشمنان بدانند این اولین شکست آن‌ها است و اگر او را کشتند تا نامش از بین برود، نام او بلندآوازه شد، ادامه داد: شکست دوم دشمن در آنجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته‌ای تلاش کرد این حرف را بگوید و شهید عزیز ما را به‌عنوان بنیانگذار برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران معرفی کرد، غافل از اینکه این جمله باعث افتخار ملت ایران و وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح است.

راه شهید فخری‌زاده را منسجم‌تر دنبال می‌کنیم

حاتمی ادامه داد: مگر نه اینکه بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما آن‌ها را انباشته کرده‌اید؟ این‌ها برای چیست؟ برای دکور در منازل شماست؟ ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های شماست. وی گفت: شکست سوم شما این بود که فکر کردید اگر چنین کاری کردید، راهی را می‌بندید، انسجامی را می‌شکنید. در این چند روز دیدید که چگونه ملت ما اظهار ارادت به شهیدشان کردند و انسجام‌شان را بالاتر بردند. در کنار پیکر شهید عزیزمان پیمان می‌بندیم که منسجم‌تر خواهیم شد و عزم‌مان برای ادامه راه تو جزم‌تر خواهد شد و راه اعتلای کشور را با سرعت و قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

هیچ تروری بی پاسخ نمی‌ماند

امیر حاتمی ادامه داد: تلاش بزرگی را که شهید عزیز ما انجام می‌دادند و کار‌های گسترده‌ای که عمدتاً در حوزه‌های بدیع و نوظهور و برترساز است، امروز می‌گوییم که این راه با قوت ادامه خواهد یافت. دیروز در جلسه بودجه دولت گام اول را برداشتیم و در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، دیروز تصمیم گرفتیم که آن را دو برابر کنیم. این مسئولیت همکاران، شاگردان و همراهان شهید فخری‌زاده را سنگین‌تر می‌کند. وزیر دفاع تأکید کرد: دشمن می‌داند و من هم به‌عنوان یک سرباز به او می‌گویم، هیچ جنایتی، هیچ تروری و هیچ کار احمقانه‌ای در نزد ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند و حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب خواهیم کرد و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. وی در پایان گفت: ملت‌ها و دولت‌هایی در این حادثه احساس مسئولیت و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند، از همه آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم، اما دولت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی که مماشات کردند بدانند که این کار تروریست‌ها را وقیح‌تر می‌کند و اگر در این نظرات دوگانه خود بمانید، ترور روزی دامان شما را خواهد گرفت.

حاجی‌زاده: حرکت نورانی ملت ایران هرگز متوقف نمی‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تأکید بر اینکه حرکت نورانی ملت ایران هرگز با ترور متوقف نخواهد شد، گفت: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهید محسن فخری‌زاده گفت: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این ۴۰ سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم. دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص خواهند داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت. راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادت‌ها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

وزیر دفاع: به سرنخ‌های زیادی رسیدیم

حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات هم روز گذشته در حاشیه مراسم خاک‌سپاری شهید محسن فخری‌زاده در اظهارنظری کوتاه گفت: در جریان بررسی ترور شهید فخری‌زاده به سرنخ‌های زیادی رسیدیم. بررسی‌های ما پس از ترور شهید فخری‌زاده آغاز شده است. همکاران ما سرنخ‌های زیادی را به دست آوردند. در حال پیگیری تمام ابعاد هستند. بعد از رسیدن به جزئیات نتایج را اعلام می‌کنیم.

زمان، مکان و کیفیت پاسخ به دشمن را ما تعیین می‌کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند، گفت: زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند، اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اصل واکنش و اصل مجازات آمران و عاملان به قوت خود باقی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
بالا ترین جواب به ترور این شهید رفتن به طرف غنی سا زی هسته ایست که گرگها می ترسند ما به ان نقطه برسیم کار درست را کره شمالی کرد وبه امنیت پایدار رسید ازرهبر عزیز تقا ضا کنید درفتوای هسته ای خود با لحاظ شرا یط زمان تجدید نظر کنند تا به به امنیت پا یدار برسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار