کد خبر: 1028487
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
طرح « حاج قاسم سلیمانی» برای انجام تست سریع تشخیص کرونا با استفاده از کیت‌های مخصوص در محلات آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در مراسم شروع به کار این طرح گفت: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

محمدحسین صومی، هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

سرهنگ الیاس گل محمدزاده، معاون همانگ کننده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش ۹ ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیروهای بسیج با مدافعان سلامت در کارزار مبارزه با ویروس کرونا گفت: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا است و کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اجرای موفق اعمال محدودیت‌های تردد در ۲ روز گذشته در سطح استان، گفت: همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری در استان است.

علیار راستگو، افزود: همه مکلف به همکاری برای کنترل این بیماری خطرناک هستند و کمک به همنوع و نجات یک انسان وظیفه شهروندی ما فارغ از وظایف اداری و سازمانی است.

حمید حسین پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این نهاد با تمام نیروها و داوطلبان مجموعه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همکاری می‌کند.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی مهمترین طرح برای مبارزه با ویروس کرونا است و اکثر برنامه‌های ما در هفته بسیج در قالب این طرح انجام می شود.

جواد احمدیان، افزود: بر اساس این طرح بسیجیان و تمامی قسمت‌های سپاه در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می‌شود، اظهار داشت: از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات کمک‌های پیشگیری و همیاری ارایه خواهد شد تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه کمک رسانی شود و اگر امکان قرنطینه خانگی نباشد، مکان‌هایی مشخص خواهد شد تا در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

احمدیان، ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر