کد خبر: 1023141
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر در گفتگو با «جوان»:
دیروز که پیکر هفت شهید از غیورمردان حماسه خان طومان به نام‌های رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی، حسن رجایی فر، زکریا شیری، مهدی نظری و مجید سلمانیان در حال طواف حرم امام رضا (ع) بودند، خبر رسید که پیکر شهید محمود زادمهر هم از جمع همین حماسه سازان شناسایی شد. با مادر شهید تماس گرفتیم تا برای ما از فرزند شهیدش بگوید.
صغری خیل‌فرهنگ
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: عقیله ملازاده، مادر شهید رادمهر می‌گوید: من چهار پسر داشتم که محمود اولین فرزند خانواده و پاسدار بود. او آخرین باردر ۱۴ فروردین ماه سال ۹۵ به سوریه اعزام و ۱۶ اردیبهشت همان سال مصادف با روز مبعث پیامبر (ص) خبر شهادتش به ما رسید، اما پیکرش در منطقه ماند.

مادر شهید می‌افزاید: خودم از جمله تشویق‌کنندگان پسرم برای حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت بودم. خبر شهادتش را هم از رسانه‌ها شنیدم. وی در مورد آمادگی شنیدن خبر شهادت فرزندش می‌گوید، هر کسی که در منطقه جنگی حضور پیدا می‌کند، خانواده اش آمادگی شنیدن خبر شهادت او را دارند. من هم، چون می‌دانستم محمود کجا و در چه موقعیتی است وچه می‌کند، آمادگی شنیدن خبر شهادتش را داشتم.

این مادر شهید درباره چشم انتظاری چهار ساله برای بازگشت پیکر فرزندش می‌گوید: چشم انتظار نبودم که بگویم پیکر محمود کی می‌آید و کی نمی‌آید، نه! معامله با خدا چشم انتظاری ندارد. من در برابر آنچه در راه خدا داده بودم چشم انتظار نماندم.

این مادر شهید ولایت‌مداری را از برجسته‌ترین شاخصه‌های اخلاقی فرزند شهیدش می‌داند و می‌گوید: برای محمود تبعیت از، ولی فقیه بسیار اهمیت داشت. حتی در وصیت‌نامه‌اش خطاب به من، برادرهایش و نیز به همسر و فرزندانش و مردم عزیز اینگونه سفارش کرده است که در دفاع از اصل ولایت فقیه آنقدر کوشا باشید که کسی به خودش اجازه ندهد درباره این جایگاه رفیع زبان درازی کند.

این مادر شهید در مورد حس و حالش بعد از شنیدن شناسایی پیکر پسرش می‌گوید: شهادت محمود مسلم بود و احتمال بازگشت پیکرش همیشه وجود داشت. در مورد شهید ما چهار سال طول کشید، اما بعضا در مورد شهدای دفاع مقدس بیش از ۳۰ سال طول کشیده است. عقل و شرع به ما می‌گوید در مقابل امر خداوند تسلیم باشیم. دیگران از احساس ما سؤال می‌کنند و من از عقل صحبت به میان می‌آورم که تسلیم امر الهی بودیم و هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار