کد خبر: 1022993
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
خبر آمد که پیکر هفت غیورمرد مدافع حرم و حریم شناسایی شده است، همان‌ها که اگر رشادت‌ها و فداکاری‌های‌شان در دفاع از عرض و ناموس مسلمانان نبود، باید در پشت دروازه‌های همدان یا حتی همین تهران با وحوش داعشی می‌جنگیدیم، اما حالا دواعش به خاطره‌ها پیوسته‌اند و شهدای مدافع حرم اسطوره‌هایی شده‌اند که تا ابد مانا هستند و تشبث و تشبه به آنان مایه فخر است. شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان در سوریه شهید شدند و حالا پس از مدت‌ها تفحص در خان‌طومان سوریه، به وطن بازگشته‌اند و امروز در حرم امام رئوف طواف می‌شوند
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین:  خبر آمد که پیکر هفت غیورمرد مدافع حرم و حریم شناسایی شده است، همان‌ها که اگر رشادت‌ها و فداکاری‌های‌شان در دفاع از عرض و ناموس مسلمانان نبود، باید در پشت دروازه‌های همدان یا حتی همین تهران با وحوش داعشی می‌جنگیدیم. اما حالا دواعش به خاطره‌ها پیوسته‌اند و شهدای مدافع حرم اسطوره‌هایی شده‌اند که تا ابد مانا هستند و تشبث و تشبه به آنان مایه فخر است. شهیدان والامقام رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان در سوریه شهید شدند و حالا پس از مدت‌ها تفحص در خان‌طومان سوریه، به وطن بازگشته‌اند و امروز در حرم امام رئوف طواف می‌شوند.

خان‌طومان نام روستایی است در «جبل سمعان» استان حلب که ۱۰ کیلومتر با دمشق فاصله دارد. همین موضوع خان‌طومان را همیشه مورد توجه قرار داده است. اولین باری که نام خان‌طومان رسانه‌ای شد، اردیبهشت سال ۹۵ بود. تعدادی از رزمندگان مدافع حرم که بیشتر از نیرو‌های لشکر ۲۵ کربلای استان مازندران بودند، در این منطقه به شهادت رسیدند، اما شرایط منطقه به گونه‌ای نبود که بتوان پیکر همه شهدا را همان موقع به عقب بازگرداند.

سال ۹۵ در حالی که این منطقه به دست نیرو‌های ایرانی مدافع حرم افتاده بود، آتش‌بسی کوتاه بین دو طرف داده می‌شود. در همین حین بود که تکفیری‌ها از فرصت پیش آمده سوء استفاده و منطقه را پس از بمباران و به شهادت رساندن جوانان مازندرانی تصرف کردند. پس از آن همچنان درگیری‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه تنها چند روز پس از به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی مجاهدان اسلام توانستند برای همیشه خاک این منطقه را از لوث وجود تکفیر‌های وهابی پاک کنند و این قطعه از خاک سوریه در تاریخ گواه خون‌های پاکی باشد که رویش به زمین ریخت. حالا خبر آمده است که شهدای ایرانی خان‌طومان خاک وطن را و مضجع شریف امام رئوف را زیارت خواهند کرد.

مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تأیید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان‌طومان سوریه خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح دو شنبه بر دستان خادمان آستان قدس رضوی، در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) زیارت و طواف داده می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان‌طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکر‌های مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

وی افزود: پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و پیکر‌های مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

سردار شریفی گفت: تولیت آستان قدس رضوی صبح دو شنبه بر پیکر مطهر این شهدای والامقام پس از طواف بر ضریح مقدس امام هشتم نماز خواهد خواند.

مسئول ایثارگران کل سپاه با تأکید بر اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهید پرور برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد، گفت: پیکر‌های مطهر شهدا پس از این مراسم عازم زادگاه‌شان خواهد شد تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تشییع و به خاک سپرده شوند.

گله بجا

اگر رشادت‌های این شهدا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌های ایران نبود، باید با وحوش جگرخوار داعشی در پشت دروازه‌های همدان یا شاید هم که تهران می‌جنگیدیم، اما فداکاری شهدای ما از وحوش داعشی خاطره‌ای ساخت و از خودشان اسطوره‌هایی مانا که تا همیشه مایه فخر و موجب آزادگی ملت خواهند بود. قهرمانان راستین ملت ایران همین بلباسی‌ها هستند. پیش از شهادت‌شان هم مدت‌ها در اردو‌های جهادی به بازسازی مناطق محروم مشغول بوده‌اند. در نهایت کار هم اجرشان را با شهادت گرفته‌اند. اما برخی بی‌برنامگی‌ها باعث می‌شود که اجر این قهرمانان راستین آن‌طور که باید و شاید ادا نشود.

همسر شهید بلباسی در همین رابطه در فضای مجازی و خطاب به همسر شهیدش نوشته است: «جوانمردانه رفتی و من هر بار ناجوانمردانه خبری از تو شنیدم، چه زمانی که پر کشیدی و چه حالا که پیکر نحیفت پیدا شده. خوش به حال دهه ۶۰ که مردانی با لباس رزم در خانه‌ها را می‌زدند و مردانه خبر شهادت را می‌دادند، نه مثل الان که از غریبه‌ها و خبرگزاری‌ها خبری از شما به ما می‌رسد».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار