کد خبر: 1022700
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
آرژانتین با غلبه بر اکوادور رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کرد
ستاره آرژانتین با تک‌گل پیروزی‌بخش خود ناجی تیم کشورش شد تا روند شکست‌ناپذیری آلبی‌سلسته تداوم پیدا کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی آرژانتین در آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر در منطقه امریکای جنوبی با یک گل اکوادور را در خانه برد. این بازی باید در ماه مارس برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را تغییر داد و بعد از چند ماه وقفه اولین پیروزی راه‌راه‌پوشان در ورزشگاه بومبونرا به ثبت رسید. بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد، ولی شروع دوباره بازی‌های ملی برای مردم آرژانتین اهمیت زیادی دارد و به گفته مسی، پیروزی‌های تیم ملی روحیه مردم این کشور را برای مقابله با کرونا افزایش می‌دهد.

گرفتن هر سه امتیاز بازی در شروع یک جدال سخت در امریکای جنوبی برای آرژانتین بسیار مهم بود. اگرچه برد مقابل اکوادور به سختی به دست آمد و تنها گل بازی را مسی از روی نقطه پنالتی زد، اما با حساس شدن رقابت بین تیم‌های امریکای جنوبی برای صعود به جام جهانی قطعاً ارزش این برد بیشتر خواهد شد. هشتمین بازی بدون باخت آلبی‌سلسته در حالی به دست آمد که مسی هفتاد و یکمین گلش را با پیراهن آرژانتین به ثمر رساند. جالب اینکه درست همزمان با گلزنی کاپیتان آرژانتین، لوئیز سوارز نیز برای کشورش از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. هم‌تیمی سابق مسی در بارسا در پیروزی ۲ بر یک تیم ملی اروگوئه برابر شیلی زننده یکی از گل‌های تیمش بود.

اولین برد آلبی‌سلسته در مقدماتی جام جهانی در رسانه‌های خارجی بازتاب زیادی داشت، به‌ویژه که این پیروزی با گلزنی لئو مسی به دست آمد. دیلی‌میل با اشاره به این مسئله نوشت: «آرژانتین در همین ابتدای کار و در شروع رقابت برای صعود به جام جهانی قطر با گل مسی در بوینس‌آیرس به پیروزی رسید. با اینکه ورزشگاه بومبونرا خالی از جمعیت بود و کسی نبود که مسی را تشویق کند، اما این بازیکن از تنها موقعیتی که داشت استفاده و پنالتی‌اش را گل کرد. تیم لیونل اسکالونی از زمان حضور او که روی نیمکت آرژانتین نشسته هشت بازی متوالی را نباخته است. بازی بعدی راه‌راه‌پوشان با بولیوی است. چهار تیم اول امریکای جنوبی مستقیماً به جام جهانی راه پیدا می‌کنند و تیم پنجم نیز باید در پلی‌آف به میدان برود.» سایت گل هم لیونل مسی را ناجی آرژانتین نامید: «مسی همیشه برای بازی در تیم کشورش تحت فشار بوده است. غلبه بر اکوادور برای آلبی‌سلسته اهمیت زیادی داشت؛ حفظ رکورد شکست‌ناپذیری و شروع امیدوار‌کننده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بار سنگینی را روی دوش کاپیتان گذاشت. او در دقیقه ۱۳ بازی دروازه حریف را با یک ضربه پنالتی باز کرد تا بعد از این وقفه طولانی راه‌راه‌پوشان به پیروزی برسند. آرژانتین که در هشت بازی قبلی نباخته، این رکورد را مدیون مسی است. این تیم بعد از کوپا‌آمه‌ریکا ۲۰۱۹ دیگر هیچ دیداری را به حریفان واگذار نکرده است.

کاپیتان مسی در پایان بازی به ضعف‌های آرژانتین اشاره کرد. مهاجم اول آلبی‌سلسته معتقد است برای موفق بودن درادامه مسیر باید ضعف‌ها را برطرف کرد: «می‌دانستیم اگر این بازی را نبریم ممکن است کارمان گره بخورد، به همین دلیل پیروزی برابر اکوادور برایمان اهمیت زیادی داشت. البته همچنان باید تمرین کنیم و از اشتباهاتمان درس بگیریم. از طرفی شروع بازی‌های مقدماتی با پیروزی در ادامه راه کمکمان می‌کند. بازی‌های سختی در انتخابی جام جهانی در انتظارمان است. همه بازی‌ها سخت هستند، فکر می‌کردیم سطح بازیمان بالاتر از این‌ها باشد، ولی اینگونه نبود، چراکه از آخرین مسابقه‌مان نزدیک به یک سال می‌گذشت. بعد از یک سال دوباره بازیکنان کنار هم قرار گرفتند و تا حدودی هم عصبی بودیم. همین مسئله کار را برای آرژانتین سخت کرد.» واکنش مسی به ادامه زندگی با ویروس کرونا در نوع خود جالب بود: «روز‌های عجیبی را پشت سر می‌گذاریم و چاره‌ای نداریم و باید با کرونا زندگی را ادامه دهیم. از اینکه بعد از مدت‌ها دوباره تیم ملی تشکیل شد و با پیروزی‌مان مردم را شاد کردیم، خوشحالم. باید بیش از این‌ها خوب باشیم تا همچنان شکست‌ناپذیر باقی بمانیم. مردم دنیا و به ویژه آرژانتینی‌ها روز‌های سختی را سپری می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار