هم اندیشی برای تبدیل مد ایرانی به برند جهانی
کد خبر: 1022594
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004I1S
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
نشست بررسی فرصت های استان در حوزه مد ؛
کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نشست «بررسی فرصت های استان در حوزه مد» را با حضور دبیرکارگروه مد و لباس کشوربرگزار نمود.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان وجود بیش از 13 هزار دانشجوی هنر در کنار صنعتگران نساجی و سایر سرمایه های استان را فرصت ارزشمندی  برای نقش آفرینی در صنعت نساجی استان دانست.

وی با تاکید بر ارزش افزوده بالای تولیدات صنعت نساجی، ایجادساز و کاری برای رونق این صنعت در استان را در ارزآوری از طریق صادرات محصولات این حوزه‌، در شرایط تحریم مهم دانست.

احیای صنعت نساجی استان اصفهان با رویکرد مد و لباس

مرضیه شفاپور، دبیرکارگروه مد و لباس کشور با استماع برنامه راهبردی نساجی و پوشاک تدوین شده توسط کمیته نساجی و پوشاک ذیل کمیسیون صنایع نیز گفت: کارگروه سامانه مد و لباس کشور طبق قانون مجلس شورای اسلامی با هدف ترویج الگوهای ایرانی -اسلامی راه اندازی شد.

وی مد را صنعتی با ارزآوری بالا بیان و تصریح کرد: در شرایط تحریم با فرهنگ پوشش و لباس ایرانی علاوه بر ارزآوری می توانیم به معرفی فرهنگ صلح ، دوستی ، آرامش و زندگی به دیگران بپردازیم.

شفاپور از تدوین سند مهندسی فرهنگی مد و پوشاک طبق دستور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: دستور تدوین این سند حاکی از مشخص شدن اهمیت صنعت مد و پوشاک برای مسئولین کشور است.

وی ضمن مثبت دانستن نگاه مدیران ارشد دولتی استان اصفهان در پرداختن به صنعت مد و پوشاک، خواستار برگزاری جشنواره های بین المللی در حوزه های مد و پوشاک به میزبانی اصفهان شد و گفت: این امر پتانسیل خوبی برای ایجاد مراودات بین المللی در این حوزه خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر پیشینه تاریخی صنعت نساجی اصفهان، تاکید کرد: با رویکرد مد و لباس می توان صنعت نساجی استان اصفهان را احیا کرد. 

دبیرکارگروه مد و لباس کشورافزود: فعالیت‌هایی در بخش آموزش این حوزه انجام شده و تنها لازم است بحث آموزش با تجربه تلفیق شود که اتاق بازرگانی اصفهان می تواند به برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه بپردازد.

شفاپور در ادامه بر ضرورت افزایش رشته ها و مقاطع تحصیلی حوزه مد و لباس کشور از سوی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: شایسته است اتاق بازرگانی در ارائه سرفصل‌های دروس به این کارگروه کمک کند. 

ضعف بنیادی کشور در زمینه دانش مد

در ابتدای این نشست نیز سید آرش امامی،  دبیر کمیسیون صنایع با بیان اینکه هیچیک از اسناد توسعه ای کشور در حوزه صنعت دارای برش استانی نیستند، گفت: در برنامه ششم توسعه نیز در حوزه صنعت؛ بویژه در صنعت نساجی سهم استان‌ها مشخص نشده است.

وی یکی از مهم ترین خواسته های کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان را مشخص شدن برنامه استان اصفهان در حوزه صنایع دانست.

امامی  از تدوین سند راهبردی صنعت قطعه و ماشین سازی نساجی، پوشاک، چرم و کفش استان اصفهان توسط کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و افزود: سند حوزه های لاستیک و پلاستیک و ماشین آلات نساجی نیز در دست تهیه است.

دبیر کمیسیون صنایع با بیان اینکه سند راهبردی نساجی و پوشاک استان با تعامل صنایع، دانشگاه ها، اتحادیه پوشاک ، انجمن نساجی و ... تدوین شده است، تصریح کرد: در حقیقت شهرک پوشاک نماد فناوری است و تکنولوژی مدرن صنعت نساجی تنها مختص ماشین آلات نیست بلکه شامل امکانات نرم افزاری و سخت افزاری نیز می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 160 رشته در حوزه مد در جهان وجود دارد، از ضعف بنیادی در زمینه دانش این حوزه در ایران خبر داد.

 امامی تاکید کرد: با وجود مشکلات موجود در دانش حوزه مد و لباس کشور نمی توان به قطب پوشاک منطقه تبدیل شد.

وی ایجاد برند استانی در زمینه مد و لباس، ایجاد سامانه‌ای برای اتصال به زنجیره های جهانی، ایجاد ساز و کاری برای فعالیت بر روی مد مفهومی، طراحی سیستم کد دهی کالا برای ارایه پوشاک و کفش خارجی و توسعه صنایع چرم را از جمله راهبردهای خروجی کمیته نساجی، پوشاک، چرم و کفش بیان کرد.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار