کد خبر: 1021766
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
دو شرکت هواپیمایی معتبر آمریکا اعلام کرد با توجه به شکست مذاکرات برای اختصاص کمک مالی به ایرلاین‌ها، مجبور هستند ۳۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کنند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ایرلاین‌های هواپیمایی آمریکا خود را برای اخراج ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود آماده می‌کنند.

صنعت هواپیمایی این کشور در پی کاهش بی‌سابقه مسافرت‌های هوایی به دلیل همه گیری کووید ۱۹ با چالش بزرگی روبرو شده و مسئولان این صنعت می‌گویند در صورتی که کمک‌های دولتی به این صنعت انجام نشود مجبور به اخراج کارکنان خواهد شد.

داگ پارکر، رئیس آمریکن ایرلاین، اعلام کرد که این شرکت پس از شکست تلاش‌ها برای گرفتن کمک‌های مالی فدرال دولتی، چاره‌ای جز اخراج ۱۹ هزار نفر از کارمندانش را ندارد.

اسکات کربای، رئیس شرکت یونایتدایرلاین، نیز گفت تصمیم به اخراج ۱۳ هزار نفر از کارمندان خود گرفته است.

وی در عین حال این روز را بسیار غم انگیز در کل ایالات متحده آمریکا توصیف کرد.

روز گذشته پارکر ابراز امیدواری کرده بود که این شرکت مجبور به اخراج این کارکنان نشود و کمک‌هایی از سوی دولت برای حمایت از صنعت هواپیمایی وجود داشته باشد.

علاوه بر این اخراج‌ها که توسط دو شرکت هواپیمایی قرار است اعلام شود، برای ۱۷ هزار نفر از کارکنان هم اخطار شده که با ادامه این وضعیت در شرایط ریسک قرار دارد و بیش از ۵۰ هزار شغل هم در شرایط خطر هستند.

بر اساس این گزارش همه ایرلاین‌های آمریکا در نیمه نخست امسال ضرر کرده‌اند. به طوری که آمریکن ایرلاین ۵ میلیارد دلار و یونایتد ۳.۳ میلیارد دلار درآمد خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار