کد خبر: 1020966
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
نوک پیکان غربی شکل‌دهی به ساختار جدید سیاسی لبنان را فرانسوی‌ها به عهده گرفته‌اند، اما این به معنای بیکار نشستن امریکایی‌ها و اعراب نیست. معاون وزیر خارجه امریکا تأکید کرد اگر رهبران سیاسی لبنان به تغییر و اصلاح پایبند باشند، واشنگتن به این کشور کمک خواهد کرد. از میان اعراب از ژست تهاجمی عربستان نسبت به حزب‌الله که بگذریم، مصری‌ها هم ظاهراً به پرونده ورود کرده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: دیوید هیل، معاون وزیر خارجه امریکا تأکید کرد اگر رهبران سیاسی لبنان به تغییر و اصلاح پایبند باشند، واشنگتن به این کشور کمک خواهد کرد. دیوید هیل، معاون وزیر خارجه امریکا در جلسه سنا گفت: زمانی که رهبران سیاسی لبنان به تغییر و اصلاحات پایبند باشند، واشنگتن به این کشور کمک خواهد کرد. وی گفت که امریکا از نفوذ خود برای مجازات کسانی که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کنند، استفاده خواهد کرد. اما از دیگر ویژگی‌های این دوره کابینه‌سازی در لبنان ورود مصر به این داستان است که احتمالاً نقشی را بر عهده گرفته است که عربستان باید بازی می‌کرد و دیگر توان بازی کردنش را ندارد. رئیس پارلمان لبنان روز جمعه با سفیر مصر در بیروت دیدار و درباره تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان بحث و گفتگو می‌کند. به گزارش اسکای‌نیوزمحور دیدار دو طرف تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل دولت لبنان با ریاست مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مکلف است. به گفته منابع هنوز هیچ‌گونه پیشرفت قابل توجهی در تماس‌ها و مواضع طرف‌های سیاسی درباره ساختار دولت مصطفی ادیب حاصل نشده است و مصری‌ها امیدوارند با ورود تا حد ممکن میان نیرو‌های متحد حزب‌الله تفرقه بیندازند.

تکذیب درخواست فرانسه

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سؤال که برخی از رسانه‌های منطقه مدعی شده‌اند که دولت فرانسه از شما خواسته که در جریان این سفر با مقامات روسیه در مورد لبنان صحبت کنید، خاطرنشان کرد: بعضی خبر‌هایی که می‌شنوم برای خودم نیز خنده‌دار است، چنین چیزی صحت ندارد. محمدجواد ظریف اظهار کرد: احتمال دارد که در جریان این سفر با دوستان روس خود در مورد لبنان صحبت کنیم، ولی از موضوعات دارای اولویت در دستور کار ما نیست و از زمان سفر به لبنان تا به امروز با فرانسوی‌ها در مورد موضوع لبنان گفت‌وگویی نداشته‌ام.

خشم طرفداران مقاومت

دوم مهرماه ملک سلمان در سخنانی در هفتاد‌وپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به ایران و حزب‌الله لبنان تاخت که این هجمه سعودی خشم طرفداران مقاومت را به شدت برانگیخت. پادشاه سعودی در ادعایی تکراری، حزب‌الله را یک سازمان «تروریستی» خواند و خواستار «خلع سلاح» گروه مقاومت اسلامی لبنان شد. کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ «کلنا مقاومه» (همه ما اهل مقاومت هستیم) به مواضع خصمانه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند. کاربری در این باره نوشته است که «مقاومت به‌رغم مظلومیتش قدرتمند است که این نشانه حقانیت و درستی راه مقاومت است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار