کد خبر: 1020137
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
بایرن فصل جدید را طوفانی شروع کرد
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شروع طوفانی بایرن‌مونیخ لرزه بر اندام حریفان انداخت. فصل جدید ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰ بوندس‌لیگا جمعه شب استارت خورد و همانطور که انتظار می‌رفت باواریایی‌ها این رقابت‌ها را رؤیایی شروع کردند. برد ۸ بر صفر مقابل شالکه حکایت از آن دارد که امسال هم دیگر مدعیان برای کنار زدن بایرن کار بسیار دشواری خواهند داشت.

پیام روشن

بلایی که بایرن سر شالکه در هفته اول آورد از نظر رویترز برای دیگر حریفان پیامی روشن داشت. رویترز در گزارشی شالکه را بدشانس خواند: «شالکه از ماه ژانویه تاکنون هیچ پیروزی در لیگ کسب نکرده و در مصاف با بایرن هم حرفی برای گفتن نداشت. این یک بدشانسی بزرگ برای آن‌ها بود، چراکه فصل را با تحقیر آغاز کردند. لواندوفسکی با گلزنی در این بازی یک رکورد هم ثبت کرد و حالا او اولین بازیکنی است که در ۱۰ بازی متوالی مقابل یک تیم (شالکه) پایش به گلزنی باز شده است. تیم هانسی فلیک در حالی فصل را با قهرمانی بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان به پایان رساند که فرصت زیادی برای شروع فصل جدید نداشت.

سرمربی موفق بایرن شروع طوفانی تیمش را اینگونه تشریح کرد: «فوق‌العاده بودیم. می‌خواستیم آمادگی‌مان را نشان دهیم. می‌خواستیم به همه بگوییم در این فصل قدرتمندتر از همیشه خواهیم بود. البته نباید خیلی عجله کرد، چراکه هنوز اول راه هستیم و بازی‌های مهم زیادی در پیش داریم.»

کرونای مزاحم

هواداران بایرن در آلمان تصور می‌کردند با شروع فصل جدید می‌توانند از نزدیک شاهکار تیم محبوب‌شان را نظاره کنند، اما تصمیم شهردار مونیخ آن‌ها را ناامید کرد. هفته گذشته مقامات دولت فدرال اعلام کردند در فصل جدید تیم‌ها می‌توانند برای ۲۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه‌های خود بلیت‌فروشی کنند. بر همین اساس باواریایی‌ها خود را برای پذیرایی از ۷ هزار و ۵۰۰ تماشاگر آماده کرده بودند، اما اوج‌گیری دوباره آمار مبتلایان در این کشور نظر مقامات را تغییر داد. دیتر رایتر، شهردار مونیخ با اعلام اینکه دیدار افتتاحیه بوندس‌لیگا پشت در‌های بسته انجام می‌شود از هواداران خواست همچنان صبور باشند: «اخبار نگران‌کننده شدت گرفته است، شرایط باشگاه‌ها و هواداران را درک می‌کنم، ولی بحران هنوز تمام نشده و همه باید نسبت به آن هوشیار باشیم.»

طرفداران بایرن در شرایطی باید منتظر اجازه رسمی مسئولان باشند که قرار است سایر بازی‌ها با حضور محدود تماشاگران انجام شود. این محدودیت از حضور ۵۰۰ نفری در بازی ولفسبورگ تا ۱۰ هزار نفری در دورتموند متفاوت است.

رقیبی هست؟

در شروع فصل جدید مهم‌ترین سؤالی که در مورد بوندس‌لیگا به ذهن می‌رسد، مدعیان قهرمانی هستند. از آنجا که بایرن یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال باشگاه‌های جهان است، دیگر تیم‌های آلمانی برای رقابت باید تا دندان مسلح باشند. سایت ESPN در گزارشی مهم‌ترین چالش فوتبال آلمان را بررسی کرده است: لایپزیش با همه تلاشش در لیگ سوم شد و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هم صعود کرد. دورتموند یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله را در اختیار دارد، اما در اروپا مقابل پاری‌سن‌ژرمن کم آورد و بایرلورکوزن نیز به یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا رسید. حال در نظر داشته باشید که بایرن برای هشتمین دوره متوالی فاتح بوندس‌لیگای یک شد و پس از آن قهرمانی در اروپا را نیز جشن گرفت. موفقیت در اروپا با ۱۱ برد و بدون هیچ شکستی حاصل شد. جالب اینکه همین تیم در آخرین روز‌های دسامبر در جایگاه هفتم قرار داشت، اما با سپردن هدایت تیم به فلیک ورق برگشت و چهره واقعی قهرمان عیان شد تا جایی که باواریایی‌ها ۵۸ امتیاز از ۶۰ امتیاز ممکن (در ۲۰ بازی) را کسب کردند.

با توجه به تغییرات اندک بایرن نسبت به فصل گذشته، این تیم باز هم گزینه اول قهرمانی خواهد بود. آمار و ارقام حاکی از آن است که بایرن برای تکرار قهرمانی ۸۸ درصد شانس دارد، مگر اینکه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد. با وضعیتی که تیم فلیک دارد سایرین چطور می‌توانند ادعای قهرمانی داشته باشند. دورتموند، سانچو را به خدمت گرفته و با خریدن هالند خط حمله‌اش را تقویت کرده است. لایپزیش تیمو ورنر را از دست داده و سایرین هم در حد توان خود آماده شده‌اند. با این اوضاع تقابل با باواریایی‌ها سخت‌تر از حد تصور است. ضمن اینکه فلیک نشان داده برای در کورس نگه داشتن تیمش تنها به یک تاکتیک بسنده نمی‌کند و همین مسئله مربیان رقیب را سردرگم کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار