با هدف کاهش تلفات جاده ای ؛عملیات اجرایی باند دوم محور مبارکه–بروجن با سرعت در حال انجام است.
کد خبر: 1017459
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004Ggd
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:
بهزاد شاهسوندی صدمات و خسارات ناشي از تصادفات جادهاي، را امري مهم و قابل ملاحظه دانست و گفت: سلامت عمومي جامعه، چالشي است كه تلاشها و اقدامات هماهنگ و يكپارچه اي را جهت پيشگيري‌هاي مؤثر و مستمر، ميطلبد. مردم بطور روزانه با سيستم هاي مختلف و متعددي مواجه ميشوند.كه از بين تمامي سيستم هاي مذكور، سيستمهاي عبور و مرور پيچيده ترين و خطرناكترين آن است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به  نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی 50 کیلومتر بعنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان های جنوبی کشور می باشد اظهار کرد؛ 41 کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاه ویژه بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداده است.

     معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تصادفات 48 ساعت گذشته در این محور اذعان داشت؛ با بررسی‌های بعمل آمده مهمترین عامل تصادفات اخیر، خواب آلودگی رانندگان، عدم رعایت سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و دیگر مسائل مرتبط با ایمنی بیان شده است.

     وی با بیان اینکه محور مبارکه–بروجن دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است، اذعان داشت:  عملیات احداث باند دوم این محوراز سال 1386 آغاز گردید و طی سنوات گذشته حدود 15 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره برداری قرارگرفته است.

     شاهسوندی عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری، لوله گاز و تیر چراغ برق وغیره را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌ی زمانی مشخصی دانست و گفت؛ با پیگیری‌های بعمل آمده، این اداره کل در سال 1397 عملیات اجرایی 5 کیلومتر دیگر از مسیر را با قراردادی به مبلغ 27 میلیارد ریال آغاز نمود که متاسفانه مجددا"معارضین محور مانع از ادامه کار و فعالیت پروژه شدند.

     وی افزود جهت تکمیل این پروژه از هیچ کوششی دریغ نشده و پس از پیگیری بسیار برای باقیمانده مسیر به طول 21 کیلومتر و همچنین تکمیل 5 کیلومتر ابتدای مسیر که به صورت پراکنده کار شده بود، آزادسازی، مطالعات تکمیلی و مناقصه انجام پذیرفته است. و در حال حاضر عملیات اجرایی تا حد اجرای قشر اساس، تکمیل ابنیه فنی به مبلغ 400 میلیارد ریال توسط پیمانکار منتخب آغاز شده است.

     معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سرعت مطلوبی برخوردار است عنوان کرد؛ جهت روسازی مسیر شامل اجرای بتن غلطکی و آسفالت، مطالعات لازم صورت گرفته که با برآورد تقریبی حدود 450 میلیارد ریال در شرف فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می باشد که امید است با توجه به برنامه زمانبندی پروژه نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار