کد خبر: 1015626
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خبر داد؛
رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد از ۶۰ نقطه به ۱۰ نقطه خبر داد.

محمد پذیرا با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به درخواست های متعدد شهروندان در خصوص مقابله با حیوانات موذی در سطح شهر، طرح برخورد با موش‌های فاضلابی در شهر مشهد از سه سال گذشته در این کلانشهر با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست آغاز شده است.
وی افزود: به جهت جلوگیری از تولید مثل و کاهش این جوندگان در شهر مشهد طی سه سال گذشته، حدود 6 هزار کیلو پودر مخصوص مبارزه با جوندگان در بین مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است.
رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه پس از شناسایی مکان‌های تجمع حیوانات موذی، بیان کرد: ۶۰ کانون تجمع در سال گذشته شناسایی شد که پس از انجام طعمه گذاری و مبارزه مستمر با موش‌های فاضلابی، این نقاط به ۱۰ کانون کاهش یافته است.
پذیرا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کانون‌های تجمع در شهر مشهد، محدوده خیابان امام رضا و امام خمینی است که اقدامات ویژه‌ ای برای پاکسازی کامل محدوده از موش‌های فاضلابی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در اجرای این پاکسازی ها از پودرهای دارای توان مبارزه اختصاصی، سازگار با طبیعت و غیرسمی برای سایر موجودات و گیاهان در جهت مبارزه با موش‌های فاضلابی استفاده می شود و همچنین مواد اولیه ی استفاده شده برای مقابله با جانواران موذی با استفاده از روش‌های نوین و سازگار با محیط زیست توسط شرکت های دانش بنیان تهیه شده است.
رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: طرح های نوآورانه‌ای به جهت کاهش جمعیت این جوندگان در دست مطالعه است که پس از تایید در مجموعه مرکز آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار