کد خبر: 1015336
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان :
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، گفت: دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران که صدای مردم هستند باشند و نباید در اتاق هایشان را به روی خبرنگاران ببندند. روابط عمومی ها باید تسهیلگر ارتباط مدیران با خبرنگاران باشند و خبرنگاران نیز وظایف و حد و مرز خود را می دانند که چطور کار کنند تا بدون حاشیه امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: نمی دانم چرا مشکلات خبرنگاران برطرف نمی‌شود که هر سال روز خبرنگار باید این مسائل را بشنویم و بعد هم غصه بخوریم. پیشنهاد می دهم شورای راهبری اصحاب رسانه تشکیل شود و خانه مطبوعات مسئولیت آن را بپذیرد. نمایندگان اصحاب رسانه هم در طول سال در این شورا حضور داشته باشند تا مشکلات بررسی و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته‌شده یا پیشنهاداتی برای حل آن به قانونگذار داده شود.

معتمدی با اشاره به اینکه خبرنگاران در سخت ترین شرایط کار می کنند و همیشه در صف اول حوادث حضور دارند، اظهار کرد: ما هیچ محدودیتی برای بیمه خبرنگاران نداریم و متعجب می شوم وقتی می شنوم رئیس انجمن ورزشی نویسان اصفهان می گوید بیمه نیستم. نمی دانم مشکل چه بوده؟ یک وقت بیمه نیست، یک وقت ما شرایط بیمه شدن را نداریم و یک وقت ما برای بیمه شدن اقدام نمی کنیم که باید به این مسائل توجه کرد.

وی افزود: در حال حاضر خبرنگاران و عکاسان می توانند به راحتی با ثبت نام در سامانه جامعه رسانه کشور به صندوق اعتباری هنر معرفی و بیمه شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از پیشنهاد تشکیل یک بانک ویژه فرهنگ و هنر نیز استقبال کرد و از خبرنگاران خواست دعا کنند ویروس کرونا از بین برود و جامعه به آرامش برسد تا مراسمی که در شأن آنهاست، برایشان برگزار شود.

وی ادامه داد: جامعه بی خبر جامعه ای ایستاست و نقش خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال بین پیام گیرنده و پیام دهنده ارزشمند است.

قاسمی، خبرنگاری را فراتر از یک شغل بلکه یک فعالیت ایثارگرانه و افتخار آمیز دانست که نمی توان به چشم یک شغل به آن نگاه و یا آن را با شرایط یک شغل مقایسه کرد، چراکه ارزش و اهمیت خبرنگاری بیش از این است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد که امروز جامعه ما بیش از هر روز نیازمند فضای تحمل و مداراست که اگر این مدارا ترویج شود بهتر می توانیم امورات را دنبال کنیم.

وی شکل گیری فضای اعتماد بین مدیران و خبرنگاران را برای انتقال درست پیام بین گوینده و نویسنده ضروری دانست و با تاکید بر پرهیز از دخالت حدس و گمان و پیش داوری در خبر، ادامه داد: خبرنگاران باید تلاش کنند مدیران را از فضای تار عنکبوتی سازمان خود خارج و به امور بااهمیت، نه امور نازل و مسائل کوچک و کم اهمیت هدایت کنند.

قاسمی همچنین با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت خواستار ترویج فضای اعتماد و امید در جامعه شد.

اهدای لوح تقدیر به مسئولان تشکل‌های رسانه ای استان اصفهان پایان بخش برنامۀ گرامیداشت روز خبرنگار بود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار