کد خبر: 1014973
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
رئیس حوزه هنری استان اصفهان:
دکتر مهدی احمدی فردر خصوص نهضت جمع آوری اسناد تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت: یکی از اصلی ترین وظایف حوزه هنری ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است و رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه های ایران اسلامی هستند که متاسفانه ما به مرور برخی از این عزیزان را از دست می دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،با حضور رئیس حوزه هنری استان اصفهان، حجت الله یوسلیانی مدیرحراست حوزه هنری استان اصفهان و حجه الاسلام غلامعلی زمانی رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش و ارشد نظامی منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، سرهنگ جواد توکلی معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه اصفهان و هادی هادوی نماینده حفاظت اطلاعات ارشد نظامی اصفهان در دفتر ریاست حوزه هنری واقع در ساختمان سعدی برگزار شد.

در این نشست دکتر مهدی احمدی فر با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و وظیفه ای که ارگانها و نهادها در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران برعهده دارند گفت: یکی از اصلی ترین وظایف حوزه هنری ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است و رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه های ایران اسلامی هستند که متاسفانه ما به مرور برخی از این عزیزان را از دست می دهیم.

وی افزود: حوزه هنری استان اصفهان در نظر دارد تا امسال و به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نهضتی را ایجاد کند تا از تعداد زیادی از رزمندگان، فرماندهان و سرداران و فعالان این عرصه در یگان های مختلف خاطراتشان را جمع آوری کند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به حضور جدی و فعال، سپاه، بسیج و ارتش در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جایگاه هر کدام مشخص و تعریف شده است و هر یک از یگان ها در دفاع مقدس نقش خود را داشته اند ولی متاسفانه به برخی پرداخته نشده یا کمتر پرداخته شده است.

احمدی فر تصریح کرد: ما در خصوص مصاحبه گری و آموزش مصاحبه گران دفاع مقدس سالهاست که تجربه داریم و می توانیم در این زمینه نیروهای مستعد ارتش را نیز آموزش بدهیم.

وی با اشاره به روند انجام مصاحبه از رزمندگان به تشریح مراحل مختلف مصاحبه پرداخت و ادامه داد: یکی از ویژگیهای حوزه هنری این است که چابک عمل می کند و امیدواریم تا پایان امسال تعداد قابل توجهی مصاحبه از یگان های مختلف ارتش فراهم کرده باشیم.

در ادامه این نشست حجه الاسلام غلامعلی زمانی رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش و ارشد نظامی منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و ایثارگر استان اصفهان گفت: در دفاع مقدس نقش ارتش پررنگ است و علاوه برتوپخانه اصفهان و هوانیروز و پدافند هوایی که نقش موثر و مهمی داشتند ، اجرای مسائل فرهنگی برعهده عقیدتی سیاسی ارتش بود.

وی افزود: با توجه به فداکاری ها و دلاوریهای ارتش لزوم بیان خاطرات این عزیزان همواره وجود داشته است و امیدواریم در این زمینه با حوزه هنری به همکاری بپردازیم و با این نهاد در دیگر زمینه ها نیز تعامل، همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

سرهنگ جواد توکلی معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش منطقه اصفهان گفت: این یک کار تیمی بزرگ است که برای به نتیجه رسیدن باید برنامه ریزی مشخص و استمرار داشته باشد .

وی افزود: با توجه به اینکه امور فرهنگی زیرنظر عقیدتی سیاسی قرار دارد و استعدادهای زیادی (بیش از 20 هزار نفر بازنشسته ارتشی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند) در مناطق مختلف اصفهان برای جمع آوری خاطرات وجود دارد ما نیاز به آموزش اولیه نیروها برای مصاحبه داریم.

در پایان این نشست مقرر شد تا برای برگزاری نشست های بعدی و انجام برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هماهنگی های لازم انجام گیرد.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر