کد خبر: 1014171
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
با اقدامات اداره منابع آب صورت گرفت:
اقدامات ایمن‌سازی سیلاب که توسط اداره منابع آب درگز انجام شده توانست از بروز خسارات حدود 4 میلیارد تومانی به اراضی کشاورزی جلوگیری کند.

مدیر اداره منابع آب درگز با اعلام این خبر گفت: در چند روز گذشته در زمان کمتر از یک ساعت، بارندگی 32 میلیمتری را در شهرستان شاهد بودیم که موجب بروز سیلاب در این منطقه شد.

ابوالفضل بزرگی با اشاره به خسارات وارد شده گفت: خسارات وارد شده قابل جبران است و با اقداماتی که از ابتدای سال جاری اداره منابع آب درگز در راستای پیشگیری از خسارات احتمالی در زمان بروز سیلاب انجام داد از جمله لایروبی مسیل ها و احداث دیوارهای حفاظتی در اطراف رودخانه ها توانستیم از بروز خسارات بیشتر به اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه دو نقطه بحرانی در رودخانه درونگر در بالادست بند انحرافی وجود دارد و همچنین با عنایت به این که بیشترین سیلاب را در رودخانه درونگر شاهد بودیم، نیاز به لایروبی مسیری حدود یک کیلومتری داریم که در صورت تامین اعتبار به زودی در هفته های آتی نسبت به لایروبی این مسیر اقدام خواهد شد که با انجام آن در آینده شاهد همین خسارات نیز نخواهیم بود.

وی با اشاره به وجود رودخانه‌های دائمی در این شهرستان افزود: نیروهای مطالعاتی آبهای سطحی شهرستان به طور مرتب در حال رصد و اندازه گیری دبی رودخانه‌ها هستند و این اقدامات در زمان بروز سیلاب تشدید می شود به طوری که در سیلاب اخیر با توجه به امادگی قبلی اقدام به اندازه‌گیری دبی سیلاب و نمونه‌برداری از آن در محل ایستگاه‌های هیدرومتریک گل‌خندان و حاتم‌قلعه کردند.

مدیر امور منابع آب درگز در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم با هدایت این سیلاب حدود 400 هزار مترمکعب سد درونگر را آبگیری و ذخیره سازی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار