کد خبر: 1013469
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به نقض گسترده قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی اعلام کرد بیروت به این قطعنامه متعهد است، اما اصل دفاع از خود را نیز در نظر دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از افسران ارتش این کشور اعلام کرد، لبنان وارد جنگ از نوعی دیگر شده که چه بسا سخت‌تر از جنگ‌های نظامی باشد؛ وضعیت اقتصادی و مالی بر همه در لبنان فشار وارد کرده و دشمنان کشور در این جنگ، زیاد هستند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون افزود، دشمن اول لبنان فساد گسترش یافته در سازمان‌ها و میان اشخاص است، ریشه‌کردن کردن آن آغاز شده اگرچه به کندی پیش می‌رود، دشمن دوم لبنان بازی با لقمه نان مردم با هدف افزایش سود است و دشمن سوم کسانی هستند که برای بی نتیجه گذاشتن اقدامات ملی در راستای حل این وضعیت، تلاش می‌کنند تا مال بیشتری به جیب بزنند. اما دشمن چهارم عاملان شایعات برای گسترش یأس و ناامیدی میان مردمند.

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد: پیروزی در این جنگ به همت همه ما بستگی دارد که اگر نقشمان را خوب ایفا کنیم رهایی از این وضعیت ممکن است.

موضوع بعدی که وی به آن اشاره کرد اقدامات رژیم صهیونیستی بود. عون گفت: اسرائیل به شکل گسترده‌ای قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کند و به تجاوز‌های خود به لبنان ادامه می‌دهد؛ با اینکه بر تعهد به قطعنامه مذکور و حل امور مورد اختلاف با نظارت سازمان ملل تأکید داریم، اما ما ملزم به دفاع از خود، خاک، آب و حاکمیت‌مان هستیم و در این موضوع سستی نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه از افسران و نظامیان خواست در مقابل طمع‌های صهیونیستی به لبنان و نیز حمایت از مرز‌ها در مقابل نفوذ تروریست‌ها بیدار باشند.

عون در ادامه به موضوع آوارگان سوری پرداخت و گفت: با تصویب طرح اولیه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان که اکنون بیشتر مناطق آن امن شده، دولت (لبنان) تصوری واحد برای حل این بحران ارائه داده و امیدواریم که کشور‌های مربوطه همکاری لازم برای بازگشت امن و کریمانه آوارگان را فراهم کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار