کد خبر: 1012417
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
در پی شهادت یکی از نیرو‌های حزب‌الله به دست صهیونیست‌ها در خاک سوریه، رسانه‌های این رژیم نسبت به میزان آمادگی حزب‌الله برای ورود به درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی هشدار داده و نوشتند که جنگ آینده با تمامی درگیری‌های گذشته تفاوت خواهد داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حملات مکرر جنگنده‌های صهیونیستی به نیرو‌های حزب‌الله لبنان در خاک سوریه، و ترس از انتقام گروه‌های مقاومت و احتمال درگیری بین دو طرف موجی از نگرانی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی به همراه داشته است.

امیر بوحبوط، خبرنگار نظامی وب‌سایت «واللا» روز شنبه در تحلیلی نوشت: «حزب‌الله لبنان در خلال جنگ در سوریه توان عملیاتی و نظامی‌اش بهبود یافته و آن زمانی که نیرو‌های حزب‌الله در سوریه می‌جنگیدند، ارتش اسرائیل در حال بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری یا توزیع غذا و کمک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود و در هیچ نبرد وسیع زمینی علیه یک دشمن واقعی نجنگیده است». در ادامه این گزارش آمده است که جنگ احتمالی پیش رو با تمامی درگیری‌های پیشین تفاوت خواهد داشت و حزب‌الله قصد ورود و مانور در اراضی سرزمین اشغالی را دارد. این وب‌سایت عبری زبان سپس به فرماندهان اسرائیلی در جبهه شمال توصیه کرد که راه مقابله با نفوذ نیرو‌های تیپ «الرضوان» حزب‌الله از چندین نقطه به داخل خاک سرزمین اشغالی را بررسی و تمرین کنند. واللا همچنین نوشت: «نیرو‌های حزب‌الله از آنجایی که سال‌ها در کنار ارتش سوریه و روسیه جنگیده‌اند؛ به خوبی می‌دانند که ارتش‌های بزرگ چگونه فکر می‌کنند». روز جمعه نیز فرمانده پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در حیفا تأکید کرد: «حزب‌الله این قابلیت را دارد که سکو‌های استخراج گاز اسرائیل را در وسط دریا هدف قرار دهد». از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی دیروز گزارش دادند که حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی بسته شده و هدف از این اقدام این است که پرواز‌های غیرنظامی در معرض خطر قرار نگیرد و مأموریت شناسایی تهدید‌های هوایی در این منطقه تسهیل شود. در همین حال، فرمانده منطقه شمالی در ارتش رژیم صهیونیستی از آمادگی ارتش این رژیم برای سناریو‌های مختلف خبر داده و اعلام کرد که ارتش تصمیم به تعدادی از گام‌ها جهت رویارویی احتمالی با عملیات تلافی جویانه حزب‌الله در مرز‌های لبنان گرفته است. وی ادامه داد: «مأموریت مرکزی ما در این روزها، حفظ امنیت ساکنان شمال و نیز آمادگی عملیاتی در مرز‌ها است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم خدشه‌ای به شرایط معمول زندگی ساکنان شمال وارد نشود». همزمان، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که در پی حمله هوایی در دمشق که گفته شده توسط اسرائیل انجام شده است و در آن یک نیروی حزب‌الله جان خود را از دست داد، حزب‌الله احتمالاً نیت‌هایی برای دادن پاسخ داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار