کد خبر: 1012048
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: جوانان با کسب مهارت‌های زندگی و ازدواج باید تفهیم شوند چرا که کردستان نسبت به جمعیت، رتبه دوم کشوری طلاق دارد.

محمدصدیق محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران  در سنندج اظهار کرد: کردستان از لحاظ شاخص آمار ازدواج از جمله استان‌های خوب و از لحاظ آمار طلاق جزو استان‌های بد است.

وی آموزش به جوانان طالب ازدواج را اساسی‌ترین عامل موفقیت در مسیر زندگی زوجین برشمرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از طلاق‌ها در سال‌های اولیه ازدواج اتفاق می‌افتد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: ازدواج نادرست منجر به طلاق خواهد شد لذا در این زمینه جوانان ما نیازمند کسب آموزش‌های مستمر در خصوص استانداردهای لازم ازدواج هستند.

محمدی، بیکاری را عاملی برای افزایش سن ازدواج و کاهش سنت حسنه ازدواج نام برد و افزود: مشکل بیکاری جوانان ما صرفا مشکل اقتصادی نیست چراکه غیر از این در مسئله اقتصادی، مباحث روانشناختی، جامعه شناختی و مسئله فنی ریشه دوانده است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه تلاش و کار در جوانان امروزی ضرورت دارد ادامه داد: در جامعه ما کار به عنوان ارزش تعریف شده است، جوانان باید طالب کار و فعالیت باشند و با کسب مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به بازار کار متصل شوند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: تصور ما از ازدواج حل شدن مشکلات انبوه بعد از تشکیل خانواده است در حالی که باید اول زیرساخت‌های این امر آماده شود که قسمتی از آن فرهنگی و قسمت مغفول مانده آن مقوله معیشت و بیکاری است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ ازدواج و ۳ هزار و ۵۰۰ مورد طلاق در کردستان صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کردستان نسبت به جمعیت رتبه دوم طلاق در کشور دارد.

محمدی اذعان کرد: مهارت انتخاب همسر و کنترل خشم میان جوانان ما ضعیف است که بیشتر ازدواج‌ها در اولین سال زندگی به طلاق منجر می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و نحوه زندگی مشترک از
از دوران کودکی و مهدکودک تا دانشگاه باید به صورت مداوم تدریس و آموزش داده شود و به عنوان برنامه جامع مهارت‌های زندگی مرتبط با ازدواج در پکیجی طراحی شود.

 محمدی با بیان اینکه جوان ما با کسب مهارت‌های زندگی و ازدواج باید تفهیم شود که در شبکه‌های مجازی به دنبال شریک زندگی نباشد چراکه  اکثر این پیوندها به طلاق، مسائل و آسیب های جدی اجتماعی ختم می‌شود‌.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر