کد خبر: 1009671
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان :
سیدمحمد قلمکاریان گفت: دسترسی همه کودکان و نوجوانان بویژه در مناطق محروم به خدمات کانون، ارائه الگوی سالم، کشف و شکوفایی استعدادها و جهت بخشی به آن‌ها با رویکرد حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری، تقویت واعتلای ادبیات کودکان و نوجوانان در قالب تولید و نشر آثار ادبی و محصولات فرهنگی، طراحی شیوه‌های جذاب برای تحکیم ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه، توسعه و تجهیز مراکز و بکارگیری روش‌های نوین و تجربه شده در حوزه پرورش استعدادها را از جمله راهبردها و سیاست‌های کانون است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در نشست خبری در جمع خبرنگاران بارعایت پروتکل بهداشتی با تشریح برنامه های این مرکز در سال جاری بیان داشت:امسال۹۹ برنامه برای سال در دستورکارداریم که کسب رتبه اول دستگاه‌های اجرایی در استان و رتبه برتر کارگاهی در کشور از چشم اندازهای کانون در سال ۹۹ و کسب رتبه اول در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، چشم اندازهای تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ در کانون تعریف شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی کانون برای کودکان و نوجوانان چهار تا ۲۴ ساله، بیان کرد: این برنامه‌ها برای نونهالان، نوباوگان، نوجوانان و ارشد برنامه ریزی شده است. همچنین، بستر مناسبی در ۵۶ مرکز ثابت، سه مرکز واحد سیار و ۲ واحد پستی پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فراهم شده است. وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای ۶۱ مرکز و ۱۲۰ هزار نفر عضو است که ۱۳ مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.

قلمکاریان گفت: آموزش‌ها به صورت مجازی در سایت kpf.ir تا ۱۵ تیرماه انجام می‌شود و آموزش‌های کشوری به صورت آفلاین و آنلاین و آموزش‌های استانی به صورت آنلاین ارائه می شود. ضمن آنکه برنامه‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی در صحبت از کتابخانه‌های سیار گفت: کتابخانه‌های سیار با هدف ارائه برنامه‌ها و خدمت رسانی به محله‌های محروم و حاشیه نشین شهر و مناطق روستایی استان که امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند در حال فعالیت می‌باشند. مربیان این مراکز ضمن حضور در روستاها با استقرار در مجتمع‌های آموزشی، مدارس و مساجد علاوه بر امانت کتاب به اعضا، دیگر فعالیت‌های کانون را دنبال می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان خاص با نیازهای ویژه در سال ۹۲ در مرکز شماره ۱ اصفهان، گفت: این کودکان و نوجوانان در کنار سایر اعضا در این مرکز به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری می‌پردازند. وی ادامه داد: این مراکز برای حضور این مخاطبان بهینه سازی شده و دارای امکانات صوتی، تصویری، رایانه‌ای و کتب بریل است.

قلمکاریان با بیان اینکه مراکز فرهنگی کانون، ضمن عضویت کودکان و نوجوانان به ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی و روخوانی کتاب، شعر خوانی، نمایش خلاق، بحث آزاد به منظور رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان می پردازند، افزود: نمایش فیلم، قصه گویی، معرفی وقایع و مناسبت‌ها و انجام بازی‌های فردی و گروهی از جمله فعالیت‌های فرهنگی مراکز کانون است که توسط مربیان فرهنگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ویژه‌ای تحت عنوان آینده نگری مشاغل برای کودکان با مفاهیم اقتصادی داریم، تصریح کرد: کودکان در این طرح با مشاغل و کارآفرینی آشنا می‌شوند، همچنین طرح ویژه‌ "محله محوری" نام برد که قرار است در محله‌های مختلف، برنامه های قصه گویی، نمایش خلاق و حرکات عروسکی و پخش فیلم و بازی‌های مختلف اجرا شود. وی از تشکیل انجمن‌های مختلف قصه گویی، ادبی، عکاسی، نمایش، فیلمسازی، نجوم و انجمن‌های علمی خبر داد که فرزندان در سنین ۱۸ تا ۲۴ سالگی می‌توانند عضو این انجمن ها شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اذعان داشت:از بیش از ۸۰ برنده مسابقات ملی و بین‌المللی در فراخوان‌های مختلف مانند بازی سازی و پیک امید که تولید شده و سه هزار اثر توسط مربیان خلاق و توانمند در کانون در دهه کرامت مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار