کد خبر: 1009413
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان کرمانشاه با استانداری کرمانشاه به امضا رسید.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایثار، سعید اوحدی صبح روز دوشنبه ۱۶ تیرماه در ابتدای سفر خود به کرمانشاه با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی همچنین در گفت و گویی خبری تلاش برای خدمت رسانی به ایثارگران را وظیفه تمام مردم و مسئولان دانست و افزود: در بدو ورود به کرمانشاه به زیارت مزار مطهر شهدا رفتیم و در آنجا مزار ۴ شهید از یک خانواده، مزار سردار دهقان زاده که ۱۰ سال را در اسارت رژیم بعث گذراندند و شهدای بزرگوار دیگری را زیارت کردیم.
معاون رییس جمهور افزود: ما بدهکار این عزیزان و خانواده‌های محترم آنان هستیم. خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان مناعت طبع بسیار زیادی دارند و نیازی به ما ندارند، اما ما نیازمند آنان هستیم و برداشتن هر قدمی برای خدمت به خانواده‌های این عزیزان را وظیفه خود می‌دانیم تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان را جبران کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح اهداف سفر خود به کرمانشاه گفت: هفته گذشته در جلسه هیئت دولت ۳ مصوبه در رابطه با ایثارگران به تصویب رسید که یکی از آن‌ها تأمین مسکن برای ۲۰ هزار نفر از ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم است و امروز به کرمانشاه آمده‌ایم تا در همین راستا تفاهم نامه‌ای را به امضا برسانیم.
اوحدی مصوبه دیگر هیئت دولت را لزوم پرداخت تمام معوقات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: مصوبه سوم نیز مربوط به تخصیص ۵۰ هزار فقره وام مسکن با کارمزد ۴ درصد و دوره طولانی بازپرداخت بود.
وی با اشاره به جایگاه مهم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس حماسه‌های زیادی آفریدند و از مرز‌های کشورمان دفاع جانانه‌ای کردند و این حماسه‌ها همچنان در دل‌ها زنده است.
معاون رییس جمهور در ادامه با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران در استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه چه در دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم همواره در صف نخست جهاد و فداکاری بوده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند «کسی که واقعاً نعمت را با قلبش درک کند، در حقیقت همین درک نعمت، شکر آن نعمت است». تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهیدان و فداکاری‌های جانبازان و آزادگان است و این عزیزان نعمت‌هایی هستند که همه ما باید قدردان آن‌ها باشیم. امروز بزرگترین فضلیت در کشور افتخار خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.
اوحدی با اشاره به مصوبات هیئت دولت گفت: در جلسه هیئت دولت ابتدا بحث تأمین ۱۲ هزار مسکن برای ایثارگران مطرح شد که بنده به وجود ظرفیت لازم برای تأمین ۲۰ هزار مسکن اشاره کردم و رییس جمهوری محترم نیز این مسئله را در دستور کار قرار دادند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پس از تصویب مصوبه تأمین ۲۰ هزار مسکن برای ایثارگران در هیئت دولت با مهندس بازوند استاندار محترم کرمانشاه تماس گرفتیم و ایشان هم خوشبختانه به سرعت زمینه امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۵ هزار واحد مسکونی را برای ایثارگران استان کرمانشاه مهیا کردند. خوشبختانه روحیه مدیریت جهادی بر فضای استانداری کرمانشاه حاکم است و با تکیه بر همین مسئله شاهد امضای این تفاهم‌نامه هستیم.
اوحدی همچنین با بیان اینکه هزینه‌های آماده‌سازی این واحد‌های مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود، افزود: امیدواریم در چند هفته آینده شاهد به زمین زده شدن کلنگ شروع به کار ساخت این واحد‌های مسکونی باشیم.
وی همچنین از تصویب پرداخت مطالبات ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که بلافاصله با دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم، با همکاری و محبت‌های ایشان کارگروه ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه تشکیل شد و ان‌شاء‌الله خبر‌های خوبی را ظرف چند ماه آینده خواهیم داشت. مطالبات ایثارگران مربوط به ۳ بخش مرخصی ذخیره شده، بازنشستگی و ماده ۳۸ است که بخش عمده‌ای از مسائل اعتباری آن با مساعدت دکتر نوبخت حل شده است.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم، مصوبات اخیر هیئت دولت در رابطه با ایثارگران را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشحال هستیم که شروع اجرای مصوبه تأمین مسکن ایثارگران از استان کرمانشاه بوده است.
وی همچنین از تشکیل کمیته اجرایی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برای پیگیری اجرای هر چه سریعتر تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران خبر داد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح مسائل و مشکلات ایثارگران استان کرمانشاه در حوزه‌هایی، چون اشتغال، درصد جانبازی، مشکلات ناشی از بیماری کرونا و مطالبات مناطق جنگی پرداخت.
حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان پرداخت.
معاون رییس جمهور در ادامه سفر خود به کرمانشاه در دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه به تشریح اهداف سفر به این استان پرداخت.
آیت الله علما نیز با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حق زیادی بر گردن همه ملت ایران دارند افزود: وظیفه تمام مردم و مسئولان خدمت رسانی و سپاس‌گزاری از این عزیزان است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سفر خود به استان کرمانشاه با خانواده شهیدان «حمدالله و حشمت الله جلیلیان» دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به آنان قرار گرفت.
گفتنی است در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲ دستگاه آمبولانس از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و مساعدت رییس بنیاد و استاندار کرمانشاه به بخش توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تحویل داده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار