کد خبر: 1008067
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
بر اساس آمار وزارت راه متوسط قیمت مسکن در تهران طی خردادماه امسال با رشد ۲ میلیون تومانی به ۱۹ میلیون تومان افزایش یافته است. میزان معاملات نیز ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بررسی آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن حاکی از آن است طی خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران به ۱۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان افزایش یافته که نشان از افزایش ۱۲.۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (اردیبهشت ۹۹) دارد.

در دومین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۷ میلیون و ۶۶۰۰ تومان بود. در خردادماه ۹۹ تعداد ۹۵۶۲ فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران ثبت شده که نسبت به اردیبهشت امسال ۴.۳۴ درصد کاهش داشته است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان مربوط به منطقه یک است؛ در این منطقه متوسط قیمت نسبت به اردیبهشت ۹۹ بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته یعنی ۲۴.۲ درصد رشد. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این منطقه طی خرداد ۹۹ به ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسیده است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۸ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان است که تقریبا یک میلیون تومان نسبت به اردیبهشت ۹۹ بیشتر شده است. در ماه دوم سال جاری متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان بود.

وزیر راه و شهرسازی معتقد است افزایش قیمت مسکن به دلیل اتفاقات سایر بازار‌های اقتصادی بوده و ارتباطی به عرضه و تقاضا در این بخش ندارد. طی ۵ سال و چند ماه حضور عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی برنامه مدون و مشخصی به جز تحریک تقاضا برای بازار مسکن پیگیری نشد.

در دوره وزیر کنونی نیز پس از رونمایی از نام چند طرح نافرجام "تام" دار، برنامه طرح ملی مسکن برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفت. برنامه‌ای که به نظر نمی‌رسد اثرگذاری لازم را در بازار مسکن با توجه به روند طولانی شدن احراز صلاحیت متقاضیان، روند ساخت و ساز و ... داشته باشد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار