کد خبر: 1006830
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافت.

محمد سنجری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی افزود: در دوران کرونا، دولت در پنج مرحله به خانوارهایی که از شیوع این بیماری دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند کمک مالی کرد.

سنجری ادامه داد: یک مرحله از این کمک‌ها شامل اختصاص ۱۰ میلیون ریال تسهیلات به همه سرپرستان خانوار یارانه بگیر استان خراسان رضوی بود که ۱۰۲ خانوار از این تسهیلات بهره گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مرحله دیگری از این کمک‌ها شامل پرداخت حق بیمه بیکاری به افرادی بود که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده بودند و در این راستا تا ۲۰ خرداد ماه ۴۹ هزار نفر از خراسان رضوی به سازمان تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه بیکاری معرفی شدند که از این تعداد طی اسفندماه ۹ هزار نفر در استان حق بیمه را دریافت کردند و هنوز تعداد کسانی که حق بیمه بیکاری خود را در فروردین ماه دریافت کرده اند مشخص نیست.

سنجری افزود: حمایت دیگر دولت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا این بود که در این راستا دو هفته قبل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی و واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا پیامک ارسال کرد تا از طریق سامانه کارا روند ثبت نام خود را برای دریافت تسهیلات طی کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون یک میلیون واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده اند.

سنجری افزود: ۶۷ هزار و ۳۹۶ کارگاه با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر در خراسان رضوی از کرونا آسیب دیدند که در ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشغول به کار بودند.

وی اضافه کرد: از ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر شاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی ۱۲۹ هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۲۶ نفر زن هستند و بیشترین افراد آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۳ هزار و ۱۳۴ نفر مشغول به کار بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان آسیب رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان خراسان رضوی به این شرح است حوزه حمل و نقل مسافر ۳۱ درصد، حوزه گردشگری ۱۱ درصد، حوزه رستوران‌ها ۶ درصد، مراکز بهداشتی ۱۹ درصد، صنایع دستی یک درصد، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی ۱۹ درصد، باشگاه‌های ورزشی یک درصد، مراکز آجیل و خشکبار سه درصد، مراکز تولید کیف و کفش چهار درصد، دفاتر خدمات مسافری یک درصد و حمل و نقل درون شهری چهار درصد.

سنجری افزود: بنا بر تقسیم بندی دیگری در خراسان رضوی ۲۹ درصد از زنان و ۷۱ درصد از مردان شاغل استان از کرونا صدمه دیدند که سهم آنان از تسهیلات ۳۶ درصد بانوان و ۶۴ درصد مردان است همچنین دو هزار و ۱۶۰ واحد حقوقی و ۶۵ هزار و ۲۰۶ فرد حقیقی در استان از کرونا متضرر شدند.

وی ادامه داد: مشهد با برخورداری از ۲۷ هزار و ۶۲۸ واحد و اشتغال ۱۱۷ هزار و ۹۵۷ نفر بیشترین سهم از اشتغال و واحد آسیب دیده از کرونا را در خراسان رضوی داشت و شهرستان‌های سبزوار و نیشابور در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال معادل ۷.۲ درصد است که از این حیث رتبه سوم را در کشور دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار