کد خبر: 1004061
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
مسئول خانه نوجوان شهرداری اصفهان:
اسماء نکوئی گفت : طرح "باشگاه سفیران امید" با هدف تزریق انگیزه و خودباوری به جامعه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفها ن مسئول خانه نوجوان  شهرداری با بیان اینکه امروز عصر علم و دانایی است و لزوم بکارگیری اندیشه نخبگان و قهرمانان در امور مختلف کشور احساس می شود، گفت: در این زمینه انتقال تجربه و انگیزه در مسیر رفع نیازهای جامعه یک ضرورت است لذا این امر، نقش الگوسازی را در جامعه خصوصا در نسل جوان پر رنگ تر می‌کند.

مسئول خانه نوجوان افزود: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان فرهنگی، مدیریت و اصلاح چرخه پیام رسانی و الگوسازی برای مخاطبان در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی، ورزشی، علمی و اقتصادی است؛ این امر مستلزم آن است که با استفاده از تجربه، انگیزه و همت نخبگان و قهرمانان ملی و استانی در قالب عنوان طرح "باشگاه سفیران امید" سبک زندگی آنها در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

وی  ادامه داد: ضرورت ایجاد بستری مناسب برای الگوسازی از نخبگان و قهرمانان در عرصه های مختلف و معرفی به جامعه و تکریم آنان بر اساس کرامت انسانی، درک کاربرد الگویابی و توانایی به کارگیری آن در زندگی، رفع افسردگی در خانواده ها و افزایش امید اجتماعی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در اقشار مختلف جامعه، تقویت و توسعه رفتارهای مثبت و سازگارانه، بسترسازی برای پرورش یک شهروند مسئول و موثر در جامعه، به کارگیری خیرین در عرصه های علم و دانش و فرهنگ و ورزش، اشاعه فرهنگ انفاق علمی، فرهنگی و اجتماعی، لزوم عملی شدن ایده ها و نقش آن در توسعه، لزوم تغییر انگاره ها و بسترسازی برای شناسایی و شناساندن سرمایه نمادین جامعه از اهداف این طرح است.

نکوئی با اشاره به برگزاری طرح "باشگاه سفیران امید" با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در این طرح افرادی را که با شرایط خاص به جایگاهی ویژه دست یافته اند با  خصوصیات رفتاری و گفتاری مثبت در هر محله شناسایی شده و بستر لازم برای  ارائه تجربه های آنها در بین اقشار جامعه آماده می شود.

وی افزود: باشگاه سفیران امید متشکل از  کسانی است که حداقل امکانات را برای پیشرفت داشته و در جامعه از حداقل توان های خود برای پیشرفت استفاده کرده اند و در مقابل حداکثر تاثیر گذاری، پیام رسانی و الگو سازی را در اقشار مختلف جامعه دارا هستند.

وی اظهار کرد: سفیران امید نه تنها در محلات بلکه در سطح شهر می‌توانند امید و خودباوری را تزریق کرده و در کاهش افسردگی در اقشار مختلف و رفع مشکلات خانواده ها تا حدی زیادی موثر واقع شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر