کد خبر: 1003178
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه گفت: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است که در این جهت پروتکل‌های آغاز سفر راهیان نور تعریف می‌شود.
زیبا احمدی
سرویس ایران جوان آنلاین: روح‌الله حسین‌زاده مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه در جلسه هماهنگی راهیان نور استان کردستان که در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد با بیان اینکه راهیان نور فرصتی ارزشمند و طلایی برای مردم ایران و به خصوص جوانان جهت آشنایی با تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و کسب روحیات معنوی و سلحشورانه است، گفت: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است که در همین راستا پروتکل‌های آغاز سفر راهیان نور نیز تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: استان کردستان به مراکز فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد چراکه دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود. طی جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سپاه، ارتش و ناجا برگزار شد، قرار شد برای آغاز سفر راهیان نور پروتکل‌هایی را تعریف و برای راه‌اندازی راهیان نور اقداماتی انجام شود که طی روز‌های آینده مصوبات جلسه مطرح خواهد شد. حسین‌زاده عنوان کرد: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است. راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور طی سال‌های اخیر به طور جدی در حال رشد و توسعه است و ما تلاش کردیم با افزایش و تکمیل زیرساخت‌ها، به گسترش این اردو‌ها کمک کنیم تا زائران راهیان نور در کنار سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بتوانند نسبت به حماسه‌آفرینی‌های شهدا در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور هم اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم به سختی‌ها و مشت‌های شهدا در طول دوران دفاع مقدس پی ببرند. مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه خاطرنشان کرد: چند نقطه در استان کردستان وجود دارد که می‌تواند در این بخش به ما کمک کند. بیمارستان صحرایی مریوان یک امکان است تا بتوان در آنجا کار کرد و یکی دو استان را در آنجا درگیر فعالیت کنیم، اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند افراد زیادی برای بازدید از راهیان نور استان کردستان شرکت می‌کنند. وی یادآور شد: کردستان دارای دو بهشت است؛ یکی از آن‌ها بهشت گردشگری و یکی هم به فرآیند راهیان نور برمی‌گردد که می‌خواهیم این دو مورد را با هم ترکیب کنیم.

در ادامه جلسه سردار ذبیح‌الله مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان نیز با اشاره به دفن ۳۴ شهید گمنام در پنج شهر استان کردستان گفت: ۱۲ پیکر این شهیدان در شهرستان سنندج به خاک سپرده شده است. وی گفت: در حال حاضر در استان کردستان شش یادمان دفاع مقدس مورد بازدید کاروان راهیان نور قرار می‌گیرد. این یادمان‌ها وزارتخانه‌های معین دارند که بعضی از وزارتخانه‌ها در این راستا خوب فعالیت نکردند که این مطالب در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار مطرح شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار