کد خبر: 1000278
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):
حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: اهل عرفان و آنهایی که کشف کراماتی داشته اند، همگی از فیض سحرها به جایی رسیده اند و جرعه ای از معرفت حق را نوشیده اند.

به گزارش  جوان به نقل از روابط عمومی سپاه  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با نخستین روز از حلول ماه مبارک رمضان، برنامه های ویژه اخلاق، قرآن و الحافظون در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام شروع شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در آئین افتتاحیه برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان که به صورت ویدیو کنفرانس با نواحی سپاه در شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه بهار قرآن، به تشریح اهمیت ماه ضیافت الهی و اعمال ویژه در این ماه پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید تلاش کنیم از لحظات و فرصت های ماه ضیافت الهی که بهترین فرصت ها برای بهره برداری معنوی و انس با خدا و کلام وحی است استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دعا، انس با قرآن و ذخیره توشه معنوی برای قیامت و دنیای آخرت است.

وی، تصریح کرد: سحرهای ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ لذا بزرگان دین توصیه کرده اند حتی کسی که به علت بیماری و علت های مختلف قادر به روزه گرفتن نیست، از نعمت سحر غافل نباشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، گفت: اهل عرفان و آنهایی که کشف کراماتی داشته اند، همگی از فیض سحرها به جایی رسیده اند و جرعه ای از معرفت حق را نوشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و 5 امتیاز ویژه را که به امت پیامبر در ماه مبارک رمضان عطا شده و دیگر امتهای پیامبران قبل نداشته اند برشمرد و افزود: در اولین شب ماه مبارک رمضان خداوند متعال به بندگان نظر می کند و عنایت ویژه به آنان دارد و عذاب از بندگان برداشته می شود و دربهای جهنم نیز در این ماه بسته می شوند.

وی ادامه داد: دومین ویژگی كه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای امت خود در ماه رمضان برشمردند، این است كه بوی دهان روزه‌دار در پیش خداوند از مشك و عنبر محترم‌تر است؛ هرچند انسان خودش و یا گاهی اطرافیانش از بوی دهان وی گریزان هستند و برایشان ناخوشایند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، خاطرنشان کرد: بر اساس این روایت از رسول اکرم، فرشتگان الهی در ماه مبارک رمضان برای بنده روزه دار به صورت شبانه روز طلب استغفار و بخشش می کنند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: چهارمین ویژگی و امتیاز آن است که خداوند متعال به بهشت فرمان می دهد خود را برای بندگان روزه دار آماده کند .

وی پنجمین امتیاز امت پیامبر درماه مبارک رمضان را پاداش الهی در آخرین شب ماه مهمانی خدا دانست و افزود: در آخرین شب ماه مبارک رمضان، خداوند گناهان بندگانس را می‌بخشد و هر فردی به اندازه وسع خود از فیوضات این سفره الهی بهره مند می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان همه را برای پرداختن به ادعیه و زیارات پرفیض و ذکر بافضیلت صلوات و انس بیشتر با قرآن در ماه مبارک رمضان و استغفار توصیه کرد.

گفتنی است: مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در پایان این مراسم به تشریح برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

حجت الاسلام زمانپور، افزود: برنامه های ویژه مبارک رمضان به علت رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و ارائه فایل های متنی، شنیداری و تصویری در اتوماسیون اداری و فضای مجازی برگزار می شود.

وی، ادامه داد: جلسات اخلاق، برنامه ذکر مبارک و الحافظون از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در رده های سپاه قمربنی هاشم علیه السلام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر