کد خبر: 998794
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
«الن داویو» فیلمبردار فیلم سینمایی معروف «ایی تی موجود فرازمینی» (E.T) در ۷۷ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «الن داویو» فیلمبردار فیلم هایی، چون «ایی تی موجود فرازمینی» (E.T) ساخته استیون اسپیلبرگ و «امپراتوری خورشید» دیروز چهارشنبه در ۷۷ سالگی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

داویو که ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، دیروز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان MPTF شهر لس آنجلس درگذشت.

او برای فیلمرداری فیلم‌های «ایی تی موجود فرازمینی»، «امپراتوری خورشید» و «رنگ ارغوانی» هر سه ساخته استیون اسپیلبرگ، و دو فیلم از «بَری لِوینسون» با عناوین «آوالون» و «باگزی» ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار «بهترین فیلمبرداری» شد.

همکاری او با استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۶۸ برای ساخت یک فیلم ۲۶ دقیقه‌ای از اسپیلبرگ با عنوان «آمبلین» بود. این فیلم ۳۵ میلیمتری بدون دیالوگ بود و تنها از موسیقی و ساند افکت (جلوه‌های صوتی) تشکیل شده بود.

«شاهین و آدم برفی» ساخته جان شلِزینجر، «از زندگی ات دفاع کن» اثر آلبرت بروکس و «بی باک» ساخته پیتر ویر» از جمله فیلم‌های شاخصی هستند که «الن داویو» فیلمبرداری آن را برعهده داشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار