کد خبر: 997651
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
تصمیمات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹ مشخص و اعلام شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان تعیین شد.

شریعتمداری با بیان اینکه با توجه به ترکیب شورای عالی کار، افزایش پایه حقوق کارگران ۲۱ درصد تصویب شد، افزود: برای سایر سطوح دستمزدی افزایش ۱۵ درصدی تصویب و ۹۱ هزار تومان به آن اضافه شد.

همچنین حداقل دریافتی کارگر ۲ میلیون و ششصد و پنج هزار و ۴۲۷ تومان است.

حقوق فروردین ماه یک کارگر (با یک فرزند و بدون سابقه در کارگاه) ۲۵.۸۰۱.۵۰۶ ریال خواهد بود و حقوق فروردین ماه یک کارگر (با دو فرزند و بدون سابقه در کارگاه) ۲۷.۶۳۶.۹۳۳ ریال محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است حقوق فروردین ماه یک کارگر (بدون فرزند و بدون سابقه در کارگاه) ۲۴.۱۳۲.۷۴۵ ریال خواهد بود و حقوق فروردین ماه یک کارگر (با دو فرزند و و یک سال سابقه در کارگاه) ۲۹.۳۸۶.۹۳۳ ریال محاسبه خواهد شد.

با این وجود در حال حاضر مبلغ حداقل دستمزد روزانه یک کارگر ۶۱۱۸۰۹ است و برای کارگران بن ماهانه ۴۰۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۷۵ هزار تومان و حق مسکن ماهانه ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به سایر سطوح ۱۵ درصد به اضافه روزانه ۳۰۳۳۸ ریال اضافه شد، اما به شرطی که‌حداقل حقوق کارگران از دومیلیون هشتصد کمتر نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار