کد خبر: 997611
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پیام‌هایی جداگانه، ۲۰ فروردین «روز هنر انقلاب اسلامی» و تقارن آن با نیمه شعبان را تبریک گفته‌اند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ۲۰ فروردین (سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی)، روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

به همین مناسبت، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور طی پیامی روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را تبریک گفته که متن آن به شرح زیر است:

از آغازین روزهای انقلاب، هنرمندان متعهد، همقدم و همدوش مردم به میدان آمدند و روح تعهد را در کالبد هنر خویش دمیدند. هم آنان که در هشت سال جنگ تحمیلی، هنر خویش را به سنگر آوردند و هم قسم با شاهدان شهید، حماسه های بزرگ این سرزمین را جاودانه کردند. آنچه آنها را به میدان آورد نه تکلیف اداری که انگیزشی الهی و انقلابی بود که آنها را تا پای شهادت نیز همراهی کرد. به راستی کدام وظیفه و تکلیف میتواند چنین عاشقانه هنر را به صحنه بیاورد جز عشق به آرمانهای بلند انقلابی که ریشه در ولایت و عاشورا دارد چندانکه سید شهیدان اهل قلم در جهاد هنری از سیم خاردار نفس عبور کرد و فارغ از هر تکلیف و وظیفه دنیایی و مادی و تنها با تکیه بر روحیه جهادی خویش در سنگر هنر ایستاد و اوج هنر خویش را در شهادت به تصویر کشید تا آوینی ها و جهادگران هنرمند این انقلاب، در پرتو این چراغ روشن، مسیر جهادی خویش را پیدا کنند.
اینک در گام دوم انقلاب که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی است، باور داریم که توسعه و پیشرفت تنها با اتکال به روحیه و تفکر انقلابی و جهادی امکان پذیر است. تفکری که برخاسته از اندیشه های عاشورایی است و چون درختی ریشه دار، سر به آسمان اقتدار می ساید و میوه هایش را به مردم هدیه میکند. هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که دوشادوش مردم، بن بست های واهی و قالب های منفعل را درهم میشکند. هنری با مردم و برای مردم که ظرفیتهای خویش را باور دارد و همین باور عزت مدارانه و روح جهادی است که دشمن را به وحشت انداخته است.
به یقین نقش هنرمندان بسیجی و جهادی در عرصه خدمت رسانی، خدمتگزاری و رفع محرومیت ها نقش بی بدیلی است که بستر و اسباب همگانی شدن فرهنگ کار و خدمت جهادی در جامعه خواهد شد و این روایت هنر انقلاب است به پرچمداری آوینی های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم آفرین و پر اقتدار ایستاده اند.
روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را که به نام سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی(ره) مزیّن و امسال مقارن با فرخنده روز میلاد منجی عالم بشریت است به تمام هنرمندان بسیجی تبریک و تهنیت عرض می نمایم. سازمان بسیج مستضعفین کشور در حمایت از سازمان بسیج هنرمندان به عنوان سازمان پیشگام و پیشرو در فعالیتهای جهادی هنرمندان که در جریان سازی هنری در تمام برهه های انقلاب و تعالی هنر فاخر ایرانی اسلامی و شکل دهی جبهه ی هنری و ادبی انقلاب با تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، گامهای موثری برداشته است، از هیچ حمایت و پشتیبانی دریغ نخواهد کرد. ایران اسلامی به هنرمندان بسیجی و متعهد که عاشقانه علم هنر خویش را در خط مقدم جنگ نرم بر شانه گرفته اند و در صف منتظران واقعی حضرتش در زیر سایه ی ولایت ایستاده‌اند میبالد. از درگاه ایزد منان، توفیق روز افزون، برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برابر منویات مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

 پیام تبریک رئیس سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز هنر انقلاب

همچنین، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور هم به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان پیامی بدین شرح صادر کرده است:

به آواز پر جبرئیل می‌ماند آنگاه که دل از حضیض خاک بر می کشد و ترنم افلاکی خویش را در پرنیان نقش و رنگ و خیال می پیچد و راه به خانه دوست می جوید و مسیر آسمان می پوید.
هنر را میثاق شگفتانه ای است در این سوی ابدیت که زلال حقیقت را چونان نوشدارویی در جام دستان خویش میریزد تامگر زخم غربت انسان در فراق معشوق ازلی را تسکین دهد. هنری برخاسته از دل که پژواک بیقراری خاک است در بهاران ذوق و اندیشه که ساقه های معرفت را میرویاند تا در بهشت زیبایی خویش، دلها را به روضه ی رضوان برساند.
هنری که از قفس تعلقات خویش رهاست و جانها را میرهاند. هنری که در سبوی معرفت و عشق، جان خویش را پروده است تا دلها را بپرواند.
هنری برخاسته از نور که دست می یازد تا مگر دنیای شب‌آلود را به صبح حقیقت برساند و حقیقت چیست جز نور لایزال الهی که هر آنکس در آن غرق شود، به ساحل نجات میرسد.
هنری که صدای بیداری جهان را میشنود و آواز گر تصنیف رهایی از ظلمت طاغوت است. هنری که همگام با کودکان فلسطین، سنگ در مشت میگیرد و همقدم با مردان یمن، اویسان قرن را به جهادی دیگر فرامیخواند.
هنری که گواه رنجهای بشر است در سیاهی رقص شمشیر جهالت و غفلت.
هنر انقلاب، صدای عاشوراییانی است که همچنان در سنگر جهاد ایستاده اتد. هنری که این روزها چنان از داغ سرداری بزرگ لبریز است که از نفسهایش، اتش بر هیمنه ی استکبار خواهد افتاد.
هنر انقلاب، هنر بی دردان و مرفهان نیست. هنر درد است. دردی که این روزها در ریه های جهان فریاد میکشد و در جستجوی آخرین منجی، بیقرار و منتطر ایستاده است و علم بر دوش گرفته است تا در ساعت قرار، پا در رکاب عشق به جهاد اکبر برسد.
این است روایت هنر انقلاب که روایت فتح است به پرچمداری آوینی های زمان که با نگاهی انقلابی و جهادی هنری، رزم افرین و پر اقتدار ایستاده است.
سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی را گرامی میداریم و روز هنر انقلاب و روز بسیج هنرمندان را به هنرمندان بسیجی تهنیت عرض میکنیم. امیدواریم در سالی که با نام جهش تولید مزین شده است، در به تحقق رسیدن این آرمان انقلابی، با جهادی هنری به میدان بیاییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار