کد خبر: 997578
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
مدیر هدایت فیلم می‌گوید: عرضه اینترنتی فیلم‌ها، ۶۰ فیلم را از ترافیک اکران امسال خارج می‌کند. او البته معتقد است ارقامی که مؤسسات پخش ویدئویی در این شرایط به صاحبان آثار پیشنهاد می‌دهند، بسیار پایین است و مشوق خوبی نیست.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: روز گذشته سازمان سینمایی اعلام کرد، فیلم‌های سینمایی اکران‌نشده در صورت عرضه در شبکه نمایش خانگی معادل ۲۰‌درصد مبلغ قرارداد علاوه بر قراردادی که با آن سامانه‌ها دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند. در این باره مرتضی شایسته، مدیر هدایت فیلم با تأیید طرح حمایت سازمان سینمایی از عرضه آثار سینمایی در نمایش خانگی به فارس گفت: با اجرای درست این طرح حدود ۶۰ فیلم از صف اکران سال‌جاری جدا خواهد شد و بار اکران سبک می‌شود. وی، اصل طرح حمایت از عرضه آثار سینمایی در حوزه نمایش خانگی را مناسب حال این روز‌های سینما دانست و گفت: در شرایط کنونی و تعطیلی ناخواسته سالن‌های سینما و شلوغی صف اکران چاره‌ای نیست جز اجرای درست این طرح که می‌تواند باری از دوش سینمای ایران بردارد.

شایسته در ادامه با تأکید بر پایین بودن درصد رقم حمایت از آثار مشمول این طرح گفت: سازمان سینمایی می‌تواند به نوعی با تضمین جلوگیری از زیان‌دهی آثار در شکل‌گیری درست این طرح نقش حمایتگری خود را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: با اطمینان می‌گویم ارقامی را که مؤسسات پخش ویدیویی در این شرایط به صاحبان آثار پیشنهاد می‌دهند آنقدر کم است که با افزودن ۲۰‌درصد حمایت سازمان سینمایی به آن هم چاره‌ساز و مشوق برای بهره‌برداری از این طرح نیست.

تهیه کننده فیلم «آتش بس» با توجه به پایین بودن مبالغ دریافتی صاحبان آثار و اینکه فیلم‌هایشان امکان اکران سراسری را از دست می‌دهند، خواستار تعیین حداقل مشخص در کف قیمتی برای خریداری آثار از سوی مؤسسات نمایش خانگی و نظارت پیگیر و مستمر سازمان سینمایی در این خصوص شد.

از سویی دیگر سیدضیاء هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران درباره مصوبه سازمان سینمایی در حمایت ۲۰‌درصدی از نمایش آنلاین فیلم‌ها گفت: با توجه به اینکه سینما ظرفیت اکران نمایش همه آثار را ندارد، اینکار بسیار ارزشمند است و تجربه بسیار خوبی خواهد بود تا آثار آماده نمایش خود را در معرض دید مخاطب گسترده‌ای قرار دهند؛ کاری که شرکت‌های بزرگی همچون نتفلیکس یا HBO انجام می‌دهند و کاملاً در دنیا شناخته شده هستند.

وی ادامه داد: دو امکان برای آثار وجود دارد؛ واگذاری VOD که مبلغ مورد توافق دریافت می‌شود و صورت دوم پخش آنلاین آثار است که بر اساس کلیک‌های مخاطب از شرکت پخش مبلغ توافق شده را دریافت می‌کنند که مبلغ قابل توجهی است.

هاشمی در ادامه گفت: دولت باید مشوق‌ها را به نوعی درجه‌بندی کند و برای آثار پر مخاطب درصد بیشتری در نظر بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار