کد خبر: 997402
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
آیت الله قائم مقامی:
استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی معتقد است باید از زبان هنر برای انتقال سخن بهره گرفت و چه حقی بالاتر از مسئله مهدویت، ولایت اهل‌بیت (ع) و آینده بشریت؟
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی، استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی در گفتگو با تسنیم به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) گفت: موضوع مهدویت مهم‌ترین مسئله بشری است و سرنوشت همۀ انسان‌ها در هر دین و مذهبی در گرو آن است؛ چراکه مهدویت آینده بشریت است. وی افزود: وقتی مهدویت از چنین جایگاهی برخوردار است، اقتضا می‌کند در عرصه‌های مختلف بیشتر مورد توجه قرار گیرد، به خصوص در ایران، ایرانی که مرکز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است. پرداختن به مهدویت فقط منحصر در یک بعد نیست بلکه باید از زوایا و ابعاد مختلف به آن نگاه کرد، یک بعد مهم آن علمی است و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: ما نیاز داریم مهدویت را به عنوان یک گفتمان اصلی در قالب میزگرد‌های مختلف مورد بررسی قرار بدهیم تا مفاهیم ارزشمند و والای آن برای همگان بیشتر روشن شود. ما نیازمند مباحث و تحلیل‌های جدید در این زمینه‌ایم، گرچه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، اما کار‌های صورت گرفته نسبت به اهمیت و شأن این ماجرا بسیار اندک بوده است.»

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر و تصویر به عنوان بهترین وسیلۀ انتقال مفاهیم در عصر امروز گفت: باید از زبان هنر برای انتقال سخن بهره گرفت و چه حقی بالاتر مسئله مهدویت، ولایت اهل‌بیت (ع) و آینده بشریت؟ غرب با وجود اینکه فاقد نگاه صحیح و الهی است، اما بسیار در این زمینه کار کرده‌است، آنان با نگاه انحرافی و البته در جهت منفعت خودشان سال‌ها است در حوزه آخرالزمان و منجی آثار مختلف سینمایی تولید کرده‌اند.

«یکی از حوزه‌هایی که در زمینه مهدویت باز هم مورد غفلت قرار گرفته است، عدم استفاده از ظرفیت بالای مستند است. علاوه بر این در حوزه تولید آثار سینمایی و سریالی بر خلاف غرب هیچ تولید فاخری نداشته‌ایم و در واقع در فقر آثار امام زمانی در سینما و تلویزیون به سر می‌بریم و کوتاهی‌های بسیار زیادی در این عرصه از سوی متولیان امر صورت گرفته است.»

قائم‌مقامی در ادامه عنوان کرد: مهدویت موضوعی است که از زوایای مختلف می‌توان به آن نگریست و بر اساس همین نوع نگاه‌ها و ابعاد گوناگون آن می‌توان آثار فاخر هنری و تأثیرگذار تولید کرد. اینطور نیست که وقتی یکی دو مرتبه دربارۀ آن صحبت شد دیگر امکان گفتگو و تبادل‌نظر دربارۀ آن وجود نداشته باشد. مهدویت مهم‌ترین مسئله زندگی ما انسان‌ها است و نه تنها باید بیشتر به آن پرداخته شود، بلکه باید تمام زندگی خود را صرف این موضوع کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار