کد خبر: 997399
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰
میزبانی تئاتر تهران از اجرای نمایش‌های آنلاین
طرح اجرای آنلاین نمایش در پردیس تئاتر تهران در حال اجرایی شدن است و علاقه‌مندان به تئاتر می‌توانند بدون خروج از خانه به تماشای آثار نمایشی بنشینند.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در پی آمادگی سامانه‌های ویدئو درخواستی برای پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی اکران نشده، این بار برخط بودن در هنر به تئاتر سرایت کرده و چند گروه تئاتری قرار است اجرا‌های آنلاین برای علاقه‌مندان داشته باشند. محل اجرای این نمایش‌ها در پردیس تئاتر تهران است. در این رابطه حسین عالم‌بخش، مدیر پردیس تئاتر تهران می‌گوید: حجم اصلی شروع کار‌های آنلاین به ۱۰ روز آینده موکول می‌شود تا گروه‌ها آماده اجرا و ضبط ویدئو شوند. ما هم امروز عصر کارمان را با خیمه‌شب بازی آغاز می‌کنیم. ادامه پیدا کردن کار‌ها بستگی به گروه‌هایی دارد که اعلام آمادگی کردند. تا الان ۱۵ گروه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند کار آنلاین ارائه دهند، ولی فقط کار دو تا سه گروه آماده شده است و فعالیت‌ها قدری زمان می‌برد. پس از شیوع کرونا در اسفند‌ماه، سازمان فرهنگی هنری جلساتی تشکیل داد، به‌هرحال کار‌های خودمان هم تعطیل شده بود تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. ما برای فرهنگسرا‌ها و پردیس تئاتر تهران در نوروز ۹۹ تدارک زیاد دیده بودیم، اولین طرحی هم که پس از کرونا تصویب شد، همان فراخوان بچه‌ها و کرونا بود که خوشبختانه مورد اقبال نیز قرار گرفت و نشان داد که ما هم توانستیم ساعات خوبی در منازل برای افراد ایجاد کنیم.

عالم‌بخش درباره تأثیر اجرای تئاتر آنلاین تصریح می‌کند: تجربه تئاتر‌های آنلاین می‌تواند نشان دهد که تئاتر تعطیل نیست و مردم علاقه‌مند نیز از طریق نت با کار‌های مورد توجه‌شان روبه‌رو می‌شوند. یکی از پیشنهادات برای اجرا‌های آنلاین می‌تواند تعامل با گروه‌های موفق تئاتری سال ۹۸ و برگزیده‌های فجر باشد. این امر هم انگیزه برای کار مجدد به گروه‌ها می‌دهد و هم نمایش‌های موفق، مخاطبان خوبی با استاندارد‌های مشخص پیدا می‌کنند.

اولین اجرای آنلاین تئاتر در پردیس تئاتر تهران، همزمان با روز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) روی صحنه رفت. ضرر سنگین سالن‌های تئاتر و گروه‌های نمایش به دلیل ممنوعیتی که وزارت ارشاد برای فعالیت‌های هنری وضع کرده با درخواست‌های مکرر اهالی تئاتر برای حمایت دولت از هنر نمایش و هنرمندان شاغل در این عرصه همراه بوده است. با وجود این هنوز طرح حمایتی برای گروه‌ها و سالن‌های نمایشی غیردولتی تدوین نشده و این موضوع باعث نارضایتی تئاتری‌ها شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار