کد خبر: 997340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در برنامه رادیویی درباره وجود ناخالصی در داروی رانیتیدین توضیح داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: طبق اعلام اداره غذا و دارو (FDA)، از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) همه شکل‌های داروی رانیتیدین (زانتاک)، به‌دلیل احتمال آلودگی به ماده خطرناک و سرطان‌زای ان-نیتروزو-دی-‌متیل-‌آمین (NDMA)، باید از بازار جمع‌آوری شود. مطالعات نشان می‌دهد مقدار این ماده با گذشت زمان و نگهداری دارو در دماهای بالاتر، بیشتر می‌شود.

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرده که در حال حاضر میزان آلودگی در بسیاری از فرآورده‌های رانیتیدین ممکن است پایین باشد، ولی باتوجه به این‌که مشخص نیست این داروها تا چه وقت ممکن است نگهداری شود، تصمیم گرفته شد همه انواع آن جمع‌آوری شود.

براساس اعلام FDA  میزان N-nitrosodimethylamine) NDMA) را در برخی از محصولات ranitidine با افزایش زمان و دما ایجاد می کند و این خطر را برای مصرف کنندگان افزایش می دهد ، بنابراین آژانس درخواست کرده است که تمام محصولات رانیتیدین را از بازار آمریکا خارج کند.

روز گذشته نیز غلامحسین مهرعلیان، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در مورد داروی رانیتیدین گفت: «حدود ۲ سال است که در بحث عدم خلوص دارو‌ها در دنیا برخی از دارو‌ها شناخته شده و آخرین دارویی که در موردش صحبت شد رانیتیدین بود و ما از تمام رانیتیدین‌های موجود در کشور نمونه‌ای را به آزمایشگاه‌ها فرستادیم و در اسفندماه نتایج اعلام شد که در برخی این ناخالصی در حد مجاز وجود داشت که فورا این دارو‌ها را در سطح بازار جمع آوری کردیم و بقیه این دارو را مرتب در حال آزمایش است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
جان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار