کد خبر: 997040
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران می‌گوید: در امریکا و کانادا زمزمه‌هایی شده بود و مبارک را با چهره سفید نمایش داده بودند، من هم یک رشته بحث‌هایی را ضبط کردم و در صفحه خود قرار خواهم داد و در آن گفتم که در پیشینه فرهنگی ما تبعیض نژادی آنطور که در امریکا بوده و هست وجود نداشته است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بهروز غریب‌پور، سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران‌ـ مبارک در گفتگو با فارس گفت: تعویق یا اجرای جشنواره تهران‌ـ مبارک بنا به تصمیم مدیریت مرکز هنر‌های نمایشی خواهد بود کمااینکه این جشنواره اخیراً نیز دبیر خود، مرحوم گلزار محمدی را نیز از دست داده است.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً با توجه به تعطیلی همه فستیوال‌های سینمایی و نمایشی و حتی المپیک و دیگر جشنواره‌ها در سطح جهان، جشنواره عروسکی تهران ـ مبارک هم باید به تعویق بیفتد، چون برای آماده‌سازی جشنواره و گروه‌ها و تمرین نیاز به زمان است، معقولانه‌ترین تصمیم این است که جشنواره به تعویق بیفتد.

غریب‌پور با اشاره به به فوت گلزار محمدی و تغییر مدیر کل هنر‌های نمایشی گفت: معضلات الان بیشمار و همه طبیعی است که منجر به تعویق جشنواره شود.

این کارگردان سینما و تئاتر درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: گروه تئاتر عروسکی آران این روز‌ها فعال است. سایت فضای مجازی ما در اینستاگرام در حال فعال‌تر شدن است و مروری بر آرشیو بیش از ۱۵‌سال فعالیت این گروه را آماده می‌کنیم و صد‌ها فیلم و عکس در این مدت وجود داشتند که عمومی نشده بودند مثلاً یادداشت‌های هنرمندان و تماشاگران بعد از دیدن کار‌ها انعکاس عمومی پیدا نکرده‌بود.

وی در این باره افزود: خودم هم یک رشته بحث‌هایی راجع به امنیت و حفظ مختصات و ویژگی‌های مبارک، حاجی فیروز و شخصیت‌هایی که دارای صورت سیاه هستند، آماده می‌کنم. چون در امریکا و کانادا زمزمه‌هایی شده‌بود و مبارک را با چهره‌سفید نمایش داده‌بودند، من هم یک رشته بحث‌هایی را ضبط کردم و در صفحه خود قرار خواهم داد و در آن گفتم که در پیشینه فرهنگی ما تبعیض نژادی آن‌طور که در امریکا بوده و هست وجود نداشته است.

غریب پور یادآور شد: به‌هرحال شخصیت‌های سیاه ما در تخت حوضی و تم خیمه شب بازی محوری هستند و در اعیاد و جشن‌های مختلف استفاده می‌شوند، بنابراین ما در این روز‌ها فعالیت‌های‌مان را تعطیل نکردیم و مثل سایرین بیشتر کار‌ها را مجازی انجام می‌دهیم که امیدوار هستم وزارت ارتباطات در این رابطه کمکی کند، به‌هرحال وقتی جاده‌ها بسته می‌شود باید جاده‌های مجازی باز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار