کد خبر: 995623
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
پیشنهاد تهیه‌کنندگان سینما به وزرای ارشاد و ارتباطات
انجمن صنفی تهیه‌کننده- کارگردانان فیلم‌های سینمایی در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی (وزیر ارشاد) و آذری‌جهرمی (وزیر ارتباطات) اجرای ضربتی پروژه «تاسیس وی. او. دی» ملی را خواستار شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در نامه صنف انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان فیلم‌های سینمایی، خطاب به وزرای ارشاد و ارتباطات آمده است: «از جمله دلایلی که خانه‌نشین شدن جمعیت در چین، کره‌جنوبی، ایتالیا و کشور‌هایی از این قبیل آسان‌تر از ایران صورت می‌گیرد و با بسته شدن سینما، تئاتر و مراکز اجتماعی و تفریحی رفت و آمد در سطح شهرهایشان سریع‌تر کاهش می‌یابد این است که از زیرساخت‌های قوی اینترنتی برخوردار هستند و می‌توانند در این ایام نفسگیر و ملال‌آور با برنامه‌های متنوع اوقات فراغت تحمیل شده بر مردم را به نحوی مؤثر پُر کنند.

توقع از میلیون‌ها کودک، نوجوان، مرد، زن، پیر و جوان که از تحصیل، کسب و کار، گردش و تفریح وامانده‌اند و با بیرون افتادن از جریان پرشتاب روزمره باید در خانه‌ها بنشینند و با تعلیق، افسردگی، اضطراب و ترس کنار بیایند، توقعی نیست که بدون چاره‌اندیشی‌های لازم به آسانی برآورده شود و برای مدتی نامعلوم ادامه پیدا کند. یک اقدام عملی و گره‌گشا که می‌تواند مردم را در گذراندن این روز‌های سخت همراهی کند، راه‌اندازی یک شبکه سراسری «وی. او. دی» ملی است که بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی تولید شده در سال گذشته را (که اینک در پشت در بسته سالن‌های سینما زمینگیر شده‌اند) به خانه‌های مردم بیاورد و با ایجاد رونق فوق‌العاده در نمایش خانگی به خلوت شدن شهر‌ها و قرار گرفتن ملت در خانه‌ها یاری برساند.

راه‌اندازی پروژه «وی. او. دی» ملی نه تنها در مدیریت شرایط کنونی تاثیری تعیین‌کننده دارد بلکه به تعطیل شدن بازار سیاه و بریده شدن دست سارقان و قاچاقچیان نیز از جریان تولید داخلی مدد می‌رساند.

«وی. او. دی» ملی یعنی بازاری امن که در آن فیلم‌های تازه و پرآوازه داخلی در دسترس میلیون‌ها مخاطب علاقه‌مند قرار می‌گیرند و مردم نیز با انتخاب و تماشای این فیلم‌ها بهای آن‌ها را به جای بازار سیاه مستقیماً به تولیدکنندگان و صاحبان آثار پرداخت می‌کنند.

اجرای ضربتی پروژه «تاسیس وی. او. دی» ملی ضمن مدد رساندن به عموم مردم برای تحمل این روز‌های سخت، سینمای کشور را نیز در دستیابی به بازاری شفاف و قانونمند یاری می‌رساند.

انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان سینمای ایران آماده است در این مسیر در کارشناسی و عملیاتی شدن این پروژه همکاری‌های لازم را به عمل آورد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار