کد خبر: 995621
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
درخواست عوامل فیلم‌هایی که اکرانشان از طرف دولت متوقف شده
عوامل فیلم‌هایی که به خاطر کرونا اکرانشان متوقف شده در نامه‌ای سرگشاده خواستار اکران عادلانه برای جبران خسارت‌های مالی و معنوی شدند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جمعی از فیلمسازانی که فیلم‌هایشان در زمان شیوع کرونا روی پرده بوده و بالاجبار اکرانشان متوقف شده در نامه‌ای مشترک خواسته‌هایی را مطرح کردند.

در این نامه آمده است: «متأسفانه امروز مردم کشور ما به دلیل شیوع ویروس، شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند و سینماگران هم، مانند دیگر اتفاقات تلخ گذشته تا برطرف شدن مشکل، در کنار مردم خواهند بود. ما به عنوان فیلمسازان و تهیه‌کنندگان چند فیلم سینمایی که پس از جشنواره فیلم فجر اکران خود را آغاز کردیم، این روز‌ها و پس از تعطیلی سینما‌ها که البته بحق اقدام درستی در جهت سلامت جامعه بود، نگرانیمان را از شرایط به وجود آمده برای فیلم‌هایمان، اعلام می‌کنیم.»

در ادامه این نامه آمده است: «مهم‌ترین خواسته ما، جبران خسارات مالی وارد شده، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم‌هایی است که پس از اکران در فصل مُرده سینما، تنها چند روز بر پرده سینما‌ها به نمایش در‌آمدند. تمامی این فیلم‌ها با سختی‌های بسیار و با حمایت بخش خصوصی تولید شده‌اند، از طرفی مدت‌ها در صف اکران منتظر بوده‌اند و در زمان اکران کوتاه، هزینه‌های بسیاری هم بابت تبلیغات انجام شده است. از سویی کاملاً روشن است در زمان بازگشایی سینماها- در هر زمانی- اثرات این اوضاع و نگرانی جامعه باعث خواهد شد که «سینما» تا چندین ماه نتواند کمر راست کند و طبیعتاً تمام تبلیغات پیش از این و هزینه‌های پخش باید مجدداً صورت بگیرد، در نتیجه خواستار جبران خسارت‌های وارده به این فیلم‌ها هستیم.»

در ادامه نامه آمده است: «اما نگرانی بعدی ما، در زمان بازگشایی سینما‌ها خواهد بود. ما خواستار آن هستیم، با هماهنگی سازمان سینمایی، شورای صنفی نمایش و سینماداران، اکران خود را بر مبنای عدالت از ابتدا شروع کنیم، چراکه فرصت اکران چند روزه برای این فیلم‌ها، قطعاً نابودی کامل این فیلم‌ها را در بر خواهد داشت.» در این نامه تأکید شده است: «تمامی هزینه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی ما، یک شبه از بین رفت و با توجه به فضای روحی جامعه در زمان بازگشایی، فیلم‌ها از ابتدا تبلیغات خود را برای معرفی به مخاطب خواهند داشت. در بازگشایی سینماها، مطمئناً چندروز اول شاهد رکود خواهیم بود و تأکید می‌نماییم که فرصت چند روزه برای اکران فیلم‌های ما، قطعاً باعث فیلم‌سوزی و عدم‌استقبال از سوی تماشاگر خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار