کد خبر: 995502
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کارشناس حوزه رسانه گفت: رسانه‌های خارجی تلاش می‌کنند نوعی «توهم توطئه» را بر‌ای مردم ایجاد کنند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب‌های ناشی از این بیماری می‌پردازند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سارا میرقاسمی کارشناس حوزه رسانه با اشاره به نقش رسانه و مردم در بحران بهداشتی مربوط به کرونا اظهار داشت: در عصرحاضر، سرمایه‌های اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشوری هستند؛ سرمایه‌های اجتماعی شامل مردم جامعه، افکار عمومی و میزان اعتمادی است که که آحاد جامعه نسبت به مسئولین و رسانه‌های داخلی هر کشوری دارند و یکی از مهمترین مسایلی که این روز‌ها سرفصل رسانه‌ها را به خود اختصاص داده بیماری کرونا وراه‌های مقابله و پیشگیری آن است.

وی افزود: مسأله‌ای که نقل مجلس رسانه‌ها در شرایط فعلی شده است و رسانه‌های خارجی تلاش می‌کنند با پمپاژ خبری بی اعتمادی داخلی را نسبت به مسئولین و رسانه‌های داخلی ایجاد کنند و به نوعی سرمایه‌های اجتماعی کشور ما را به مخاطره بیاندازند، بطوری که شاهد هستیم اخبار مربوط به بیماری کرونا سرفصل خبر‌ها را به خودش اختصاص داده است.

این کارشناس حوزه رسانه خاطرنشان کرد: رسانه‌های خارجی تلاش می‌کنند نوعی «توهم توطئه» را بر‌ای مردم ایجاد کنند که کشور ایران و رسانه‌های رسمی و داخلی قابل اعتماد نیستند و با شانتاژ خبری در خصوص آمار مرگ ومیر و آسیب‌های ناشی از این بیماری می‌پردازند که باعث به مخاطره افتادن "امنیت روانی" افراد جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: این روز‌ها که فراغت از شغل، مدرسه و دانشگاه و به وجود آمدن اوقات فراغت بیبشتر باعث شده "حساسیت رسانه ای" ما در مورد این بیماری بیشتر شود و حتی چند برابر گذشته زمان بیشتری به استفاده از رسانه‌ها و غوطه ور شدن درفضای مجازی اختصاص دهیم و درنهایت موجی از اضطراب در مورد این بیماری از طریق رسانه‌ها جریان پیدا کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار