کد خبر: 994999
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
در راستای پیشگیری از شیوع بیماری
وزارت میراث فرهنگی به منظور جلوگیری از شیوع «کرونا» همه مراسم‌های بزرگداشت نوروز را لغو کرد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱ استان کشور، ضمن ابلاغ لغو مراسم نوروزگاه، نوشت: «پیرو بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، با توجه به لزوم انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی به منظور کاهش شیوع این ویروس خطرناک، مراسم ویژه نوروزگاهی امسال در ایام تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد. مقتضی است ضمن لغو تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این خصوص از هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در مراکز گردشگری، تفریحی و فرهنگی می‌شود، اجتناب گردد.»

در راستای لغو مراسم‌های نوروزی و کاهش‌های سفر‌های غیر ضرور در نوروز ۹۹، استان‌های مختلف در اطلاعیه‌هایی از عدم پذیرایی از مهمانان نوروزی خبر دادند. فخرالدین صابری، مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز از پذیرش نکردن مهمانان غیربومی در این استان خبر داد و گفت: «این استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود.» صابری ادامه داد: «در حال حاضر پیرو دستورالعمل‌های ابلاغی به واحد‌های پذیرایی و اقامتی استان شاهد کاهش حضور مسافران در این مکان‌ها هستیم.» حمید یزدانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز از تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان خبر داد. به گفته یزدانی تالار‌های تأسیسات گردشگری استان بنا بر دستورالعمل‌های اخیر برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و تمام تور‌های داخلی و خارجی نیز تا انتهای فروردین ۹۹ لغو شده است.

استان خراسان‌شمالی نیز که جزو استان‌های پیشرو در جذب ایرانگردان بود، در نوروز پیش رو میزبان گردشگران نخواهد بود. محمدعلی شجاعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: «با توجه به شرایط ویژه پیش‌آمده و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، متأسفانه نمی‌توانیم پذیرای میهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور باشیم.» در همین راستا استاندار زنجان نیز از لغو پذیرش مهمانان نوروزی در این استان خبر داد. فتح‌الله حقیقی در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار کرد: «امکانات هر استان محدود است و زنجان برای افزودن به شمار تخت‌های خود از بضاعت خیرین بهره برده است. استان‌های دیگر نیز در شرایط زنجان هستند به همین دلیل این استان از پذیرش مسافر تا زمان از بین رفتن بیماری معذور است.» امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان نیز بیان داشت: «در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن و محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها و غار کتله خور در استان زنجان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.» دیگر استان‌های کشور نیز در روز‌های اخیر بیانیه‌های مشابهی را برای نپذیرفتن مسافران نوروزی صادر کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار