کد خبر: 994460
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
مدیرکل هنر‌های نمایشی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری جشنواره تهران-مبارک درباره دبیری جشنواره هجدهم تصمیم می‌گیرد، پیشنهاد کرد این رویداد با نام زنده‌یاد گلزار محمدی به‌عنوان دبیر برگزار شود.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: شهرام کرمی مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت دبیری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک با توجه به درگذشت گلزار محمدی دبیر این دوره از جشنواره، به خبرنگار مهر گفت: فقدان گلزار محمدی یکی از هنرمندان محبوب و پرتلاش خانواده تئاتر عروسکی را به همه هنرمندان و خانواده تئاتر تسلیت عرض می‌کنم. حضور این بانوی هنرمند که هم مسئولیت دبیری جشنواره هجدهم و هم ریاست انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر را بر عهده داشت، برای فعالیت تئاتر عروسکی بسیار مؤثر بود.

وی ادامه داد: قطعاً فقدان گلزار محمدی فعالیت‌های تئاتر عروسکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وی با شور و علاقه فراوان تا همین هفته پایانی عمر خود، برنامه ریزی برای جشنواره هجدهم تئاتر عروسکی را انجام داد. وی از تدوین و انتشار فراخوان جشنواره گرفته تا انتخاب شورای سیاستگذاری و مدیران بخش‌های مختلف جشنواره را با حساسیت و شور و هیجان بالا انجام داد. همه ما توقع داشتیم با حضور گلزار محمدی جشنواره‌ای پرشور، خلاق و پرهیجان را داشته باشیم، ولی فقدانش برای همه ما دردناک خواهد بود.

کرمی با بیان اینکه گلزار محمدی در زمان حیات خود همه کار‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به بخش مختلف و همچنین انتخاب مدیران بخش‌های جشنواره هجدهم تئاتر عروسکی تهران-مبارک را انجام داده بود، یادآور شد: هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک به یاد گلزار محمدی، انرژی و آرزو‌هایی که برای این رویداد داشت برگزار خواهد شد.

مدیرکل هنر‌های نمایشی در ادامه سخنان خود، گفت: برای انتخاب دبیر جدید هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک خیلی زود است که اظهارنظر قطعی داشته باشم، اما شورای سیاستگذاری جشنواره در اولین جلسه خود در این خصوص تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌ها توسط گلزار محمدی انجام شده بود و جشنواره هجدهم با حضور مدیرانی پرانرژی که توسط وی انتخاب شده بودند و برای شادی روح این هنرمند فقید ادامه پیدا می‌کند.

کرمی در پایان سخنان خود تأکید کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره درباره دبیر جدید جشنواره تصمیم گیری می‌کند، اما نظر شخصی من به عنوان یکی از اعضای این شورا این است که هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک با حضور مدیران منتخب گلزار محمدی برای بخش‌های مختلف و با بهره‌مندی از مشاوره هنرمند با سابقه تئاتر و تئاتر عروسکی، با نام و یاد گلزار محمدی به عنوان دبیر جشنواره، برگزار شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار