کد خبر: 993817
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
اصرار به برگزاری جشنواره جهانی فجر در شرایط خطر «کرونا»
برگزاری بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سابقه بیش از سه دهه که قرار بود در اردیبهشت ماه سال ۹۹ سی‌وسومین دوره آن برپا شود، به دلیل احتمال خطر کرونا به تعویق افتاده است، با این وجود یک برنامه به مراتب کوچک‌تر و البته پر سر و صدا به نام «جشنواره جهانی فیلم فجر» که در بازه زمانی نزدیک به نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، هنوز قصدی برای تعویق برگزاری ندارد!
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر قرار است از ۲۸ فروردین ماه سال ۹۹ تا پنجم اردیبهشت ماه برگزار شود. شرایط فعلی شیوع کرونا باعث شده تا همه فعالیت‌های فرهنگی- هنری کشور تعطیل شود و حتی برای جلوگیری از شیوع احتمالی، برنامه‌های آتی که قرار بود در سال ۹۹ اجرا شود نیز قرار است در زمان دیگری غیر از تقویم سالانه برگزار شود، حتی در بعد بین‌المللی نیز بسیاری از رخداد‌های هنری جهان، به دلیل همین نگرانی‌های بهداشتی و برای حفظ سلامت و جان افراد یا برگزار نشده‌اند یا اعلام کرده‌اند که در زمان دیگری اجرا خواهند شد، اما در این بین جشنواره جهانی فیلم فجر که قرار است میزبان فیلمسازان خارجی و آثار بین‌المللی نیز باشد، هنوز بر سر تقویم اجرایی خود ایستاده و برگزارکنندگان این رخداد قصدی برای تغییر زمان اجرا ندارند! جالب این است که در شرایط گسترش کرونا، جشنواره جهانی فیلم فجر فراخوان ثبت‌نام رسانه‌ها برای حضور در جشنواره را نیز منتشر و زمان ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی راهیابی به جشنواره را تمدید کرده است!

اما نشریه «ورایتی» در گزارشی از تعویق رخداد‌های مهم سینمایی در جهان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داده است. این نشریه در گفتگو با سخنگوی جشنواره فیلم کن که قرار است دو ماه دیگر در فرانسه برگزار شود، مسئله تعویق برگزاری کن ۲۰۲۰ را مطرح کرده است. اولین نمونه مثبت کرونا در شهر نیس به فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کن، شناسایی شده است و اکنون مقامات فرانسوی می‌گویند برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در جشنواره تمامی اقدامات لازم را انجام خواهند داد و مسئولیت آن را دولت فرانسه بر عهده خواهد گرفت.

زمانی که جشنواره «کن» مهم‌ترین رخداد سینمایی جهان با خطر تعویق روبه‌رو است، آن هم به خاطر پیدا شدن یک نمونه مثبت کرونا در ۳۰ کیلومتری شهری که قرار است میزبان جشنواره کن باشد، آیا بهتر نیست مقامات مسئول در وزارت ارشاد، در شرایطی که تهران درگیر مبارزه با کروناست، حداقل احتمال تعویق آن را مطرح کنند تا مشخص شود برای آینده کرونا نیز تدابیری اندیشیده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار