کد خبر: 992297
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
مدير دفتر همکاري هاي علمي و بين الملل دانشگاه اصفهان:
پنجمین دوره کنفرانس و نمایشگاه دانشگاهی اوراسیا با عنوان يوري ۲۰۲۰ و با حضور جمع زيادي از دانشگاه هاي کشورهاي جهان از جمله ايران، ترکيه، آلمان، روسيه، امريکا، مالزي، اندونزي، مالزي، هند، پاكستان، انگلستان، فرانسه، كرواسي، بلاروس، برزيل، بنگلادش، ايتاليا، ايرلند در محل نمايشگاهي بين المللي روملي (Rumeli) شهر استانبول ترکیه در اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،بنا به نقل ازوب سایت خبریuinews دکتر سید کمیل طیبی مدير دفتر همکاري هاي علمي و بين الملل دانشگاه اصفهان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت: دانشگاه اصفهان برای اولین بار بنا به دعوت دانشگاه آیدين ترکيه که دبيرخانه دانشگاه هاي اتحاديه اوراسياست، در اين رويداد شرکت نمود. علاوه بر اين، دانشگاه هاي تهران، تبريز، تربيت مدرس، يزد، صنعتي نوشيروان بابل و چند دانشگاه ديگر ايراني شرکت كرده بودند.

 وی در ادامه تصریح نمود: کنفرانس و نمایشگاه EURIE یک رویداد و محل ملاقات برای مؤسسات آموزش عالی، ارائه دهندگان خدمات آموزشي و دانشگاهيان از سراسر جهان است که به دنبال ايجاد يک شبکه همكاري ارزشمند هستند. چشم انداز اين كنفرانس تقويت بين المللي سازي آموزش عالي نه فقط در منطقه اوراسيا بلكه در مقياس جهاني با ايجاد فرصت هاي جديد براي دانشگاه ها است.

در رویداد سال جاری حدود سه هزار شرکت کننده دانشگاهی بین المللي و شرکت هاي فناوري و استارت آپ هاي ترکيه اي فعاليت داشتند و در آن دانشگاه اصفهان نيز براي معرفي توانمندي ها و فعاليت هاي علمي بين المللي خود اقدام به برپايي غرفه نمود كه مورد استقبال شركت كنندگان مختلفي از جمله قائم مقام وزارت علوم تركيه و جمعي از مسئولان تركيه اي قرار گرفت.

 گفتنی است، در این رویداد دکتر طیبی مشاور رئيس دانشگاه و مدير بين الملل دانشگاه و دکتر مهرداد حجازي مسئول بين المللي سازي دانشکده مهندسي عمران و حمل و نقل و هماهنگ کننده همكاري هاي دانشگاه اصفهان و دانشگاه هاي تركيه حضور داشتند و با دانشگاه هاي مختلف تركيه و ساير كشورها در خصوص همكاري هاي دوجانبه، برنامه هاي اراسموس پلاس و طرح مولانا مذاكره نمودند و به توافقات زيادي دست يافتند. 

در حاشیه نمایشگاه همچنین پانل های مختلف سخنراني، سمينارها و ميزگردها براي گسترش دانش، شبکه ها و فرصت هاي همکاري و تعاملات علمي برگزار شد که در اين ارتباط پانلي با عنوان "تحصيل در ايران" اختصاص داشت. در اين پانل که در روز پنجشنبه يكم اسفند در يكي از تالارهاي نمايشگاه برگزار شد نمايندگان دانشگاه هاي اصفهان، تبريز و تهران به ايراد سخن پرداختند. در اين خصوص دكتر طيبي در جمع حاضرين ضمن معرفي دانشگاه اصفهان در خصوص همكاري هاي منطقه اي در آموزش عالي و اثرات سرريزي آن به ايراد سخن پرداخت و به سوالات حاضرين در جلسه پاسخ داد. 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار